edDy sYrOl

Tuesday, January 10, 2012

Eddy Interview Retis: Kenali Si cantik Zoey Zau Yah

LinkSiapa tak tahu kehebatan Jebat
Memang 'dah tertulis dalam sejarah
hal-hal kecantikan memang dia hebat
perkenalkan sicantik manis Zoey Zau Yah

Mari dekati personaliti jelita minggu ini. memang gelak habis dengan jawapan slumberrr Zoey Zau Yah.


1. Boleh nyatakan ekspresi anda tentang dunia blog?

Zoey: Tempat melepak,menulis,berpuisi,bersajak,bernyanyi,menari,blablabla.. Hey melampau betul ekspresi saya kan? Pastu awak semua mesti kata "weh annoying gila budak pompuan nih” hahahaha(gaya filem tamil)..

Baheklah..baheklah..saya menjawab secara serius ya? Blog tempat yang hebat untuk mengekspresikan diri sendiri. Ceceh..jawab nak hebat nak je senah oiii...T_T

2. Bagaimana anda memulakan dunia blog?

Zoey: Takde..citer dia camnih (terus nak bercerita), Dulu kawan dan merangkap bekas bf saya yang sibuk-sibuk berblog..pastu saya pun terikut sama Sebab macam best je berblog nih.. naahh..! sekarang saya pula yang lebih-lebih Mengalahkan beliau yang awal-awal lagi dah kibar bendera putih hahahaha (gelak puas hati). Tenkiu lah kepada beliau yang banyak ajar saya pasal blog.. Kalau tak,sumpah sampai skarang saya tak tahu beza antara blog, coolblog Dan ferari (weh melampaunya!).

3. Pandangan anda jika lelaki bersolek?

Zoey: Berfikir sejenak,dua jenak,tiga jenak,blablabla.ok dah sepuluh jenak,tapi kenapa masih tak pandai nak jawab soalan ini? Kahkah..

Tahu tak memang ada teknik solekan untuk lelaki tapi tolonglah.... Jangan mekap semacam perempuan..itu over tahu? Tahu ke tak nih?(emo). Tekniknya lain-lain..lelaki yang mekap seperti lelaki adalah lelaki yang metroseksual yang mahu yakin dengan dirinya..tetapi lelaki yang bermekap seperti perempuan adalah...err.. dia pasti seorang WDXSDFFDFV (kod rahsia kerajaan isketanbola apabila bergosip).

4. Seorang lelaki dari pandangan anda?

Zoey: Pelindung kepada wanita..tapi kalau lelaki nak berlindung kepada wanita pun takpe..takde halangan..takde masalah..tapi rasa semacam saya yang bermasalah Kerana berjaya menjawab seperti orang yang agak waras untuk soalan ini. Terharu betul T_T

5. Boleh nyatakan 5 benda yang sering ada di dalam hand bag anda?

Zoey: Rumah,kereta,penyapu,peti sejuk,lastik.. Eh ini tak paham soalan ke hape nih? Sendiri baca sendiri rasa nak lempang..

Ok fine..marilah menjawab secara jujur dan waras sedikit ya.. dalam bag saya ada dompet,speck,perfume,bedak,lens solution dan tisu.. saya bagi 6 jawapan ke? Owh lupa..saya memang macam ini.. paham dah..paham dah...


6. Jika diberikan pilihan 3 tempat percutian pilihan anda ialah?

Zoey: Isketanbola,atas pelangi dan candyworld tapi itu semua dalam mimpi je lah.. Kalau betul-betul saya mahu pergi korea,jepun dan australia tapi saya tida sukakan sejuk, Habis macam mana tu? Nampaknya saya akan bercuti di malaysiaku tercinta sahaja.. (tolong jangan lempang daku).

7. Apakah warna yang menggambarkan diri anda? Satu warna sahaja.

Zoey: Pink..malu betul nak mengaku kaler muda mudi itu..auuwww! (perlu ke effect bunyi tuh? Over tau...).

8. Anda akan jadi pemarah bila ....

Zoey: Bila orang tak benarkan saya merepek secara sukarela,sukahati dan sukadia.. Jadi tuan tanah merangkap wartawan yang bertanya ini tolong fahami saya ya? (nampak tak merepek adalah kelebihan saya? =.=”).

9. Siapakah Blogger pertama yang anda pernah temui?

Zoey: Cucucikembun.blogspot.com

Memang patut beliau yang pertama..bilik dia di sebelah bilik saya, rumah dia adalah satu rumah dengan saya..dan ya,lupa pula dia sebenarnya adik saya. Hahahhaaha...

10. Akhir sekali, ucapan istimewa anda. Silakan

Zoey: Terima kasih kepada tuan tanah merangkap tuan blog yang sudi nak interview saya ini. Dapat jugaklah merasa merepek di blog orang lain selain dari blog sendiri. Harap maaf kalau jawapan saya semuanya membuat awak rasa mahu kunyah-kunyah saya sampai lumat..saya insan lemah,jadi kasi canlah kat saya jap hahahaha.. TERIMA KASIH YEEE....

Blog Zoey Zau Yah: http://zoeyzauyah.blogspot.com

Terima kasih buat cik Zoey Zau Yah kerana sudi meluangkan masa dan tenaga untuk melengkapkan sesi interview retis ini. mari terjah blog beliau berbondong-bondong..!!

Editor: Eddy Syrol

p/s: yang berminat menyertai segmen ini, sila email ES di eddy86bloke@gmail.com atau inbox di FB eddy syrol.

16 comments:

hyz said...

cun! bulu mata ala2 cek ta.. hehehe

Umar Kadir said...

terjah2!

Anonymous said...

thanks sgt2 ya..hihi terharu btl...

Teacher Koko said...

hamboih cik zoey kena interview gata retis...

nasha sanza said...

wow!bestnya...

iAmCekbolat said...

cantiknye beliau =D

pelanginadia said...

Zoey mmg cantik dan kuat merepek..hehe

Rtp Farra Arisha said...

hehe, cik zoey in the house!! she's kinda friendly with everyone!! :)

Cik mama said...

Sgt suka bila cik zoey membebel cam tu... heheheh. eh terfollow kat cini plak... (^_<)

Qa said...

:)
cantik..

Fiq Fikri said...

pewiiit nenek ni pamousss ok nak sain ehehhehe

vendoline said...

akhirnya smp turn dia..si mata cantik ni.hehehehehe

Kaki Wayang said...

Retisnyewwwww

Lisa Nurulain said...

cik zoey memang suka jawapan yang kuat merepek,,, dan juga CAntik :)

Abu Bagi said...

wah macam enterbiu artis la.. bila nak interbiu aku pulak ni hahahaha

dhuapatah said...

memang kelakar abeh interview neh. anyway, gud job syrol (: