edDy sYrOl

Wednesday, May 18, 2011

penyembuhan

Bismillah
Assalamualaikum...

Alhamdulillah, hari ni ada lah rasa kebah sikit dari demam. cuma aku rasa sikit cuak dengan hari2 nak sembuh ni. korang tau lah kan kalau kita dah nak sembuh dari demam banyak benda kita rasa contoh mcm kepala ringan sikit tapi ada pening2 yang tak berapa nak pening, badan segar sikit tp lemah sbb time demam tak banyak makan so perlukan banyak tenaga. tu lah yang aku rasa sekarang.



pic di atas ada sedikit censored lah ya... tu lah yang mak aku buat semalam untuk buang panas. ekceli ni cara membuang panas dan angin kat badan ala sunda+jawa kot. kiteorg panggil sebagai kerok. kerok ni kita gunakan duit syiling (50 sen terbaeek) dan minyak kelapa. so, kita sapu lah minyak kat beberapa kawasan yang lembut kat badan (jgn kat tulang rangka..hehehe..sakit tu) dan kemudian gesekkan (aku tak tau nak guna ayat ape) duit syiling dekat tpt minyak tadi sampailah timbul memerah mcm kat pic atas. memang sakit lah. tapi biasanya kalau demam teruk, tak perlu gesek lama duit syiling tu, sikit2 dah timbul kemerahan. tak caye leh mencuba.


at last, mak aku urut lak kaki aku yang sakit akibat main badminton haritu. hayooo...main badminton sampai sakit otot dan sendi how? memang best mak aku urut. walaupun mak bukan kategori tukang urut, tp bila mak yang urut kita rasa seronok kan. rasa time tu juga lah nak sembuh. terima kasih mak.

p/s : after this tak leh nak manja2 ngan mak sebab dia ngan bapak nak g obersi... (!_!)

5 comments:

hawiz said...

oohh...sakit eh...xpenah tau keruk tu ape..miahahaaaa..
...moga2 cepat sehat yer....amin...=)

eddy syrol said...

terima kasih ye hencek saiful :)

M. Azrin Fakhri M. Nasir said...

cepat sihat !...amin !

kyoo reza said...

sexy plak sakit2 kan..hu3

eddy syrol said...

azrin : thx

fadlisabri : wow...thx.. ill visit u..

kyoo @sir razman : bukan sexy lah..adoiyai...