edDy sYrOl

Tuesday, February 14, 2012

Lunch: Sup Telur Tomyam Putih


Sebenarnya, resipi ini aku nak buat sup telur. alaaaa, sup biasa. tapi telur tu direbus dululah. most of sup telur orang pecahkan satu demi satu demi satu ke dalam kuah sup. tapi yang ini tidak.

Tetiba, dah hampir nak masak ni, aku cari punya cari perencah sup tak ada lah. aku kalau bab buat perencah sendiri sure tak terror. oleh kerana aku terlihat perencah tomyam putih, maka aku gunakan saja perencah itu. alang-alang aku dah tumbuk lumat semua bahan-bahan asas sup, haruslah teruskan masak sup. telur pun dah siap rebus fully boil.

Cara buat resipi ini sama saja dengan buat sup sup lain yang simple. bahan-bahan isi sup yang aku guna ialah telur yang direbus sempurna (bukan separuh masak), tomato hijau serta kentang yang kedua-duanya dihiris dadu. bahan tumis pula seperti biasa iaitu bawang merah, bawang putih, halia (semua ditumbuk lumat) serta kayu manis dan bunga lawang.

So, sup ini ada rasa tomyam dan rasa sup. eh, ayat aku ni kenapa? errr..kbai.

p/s: Simple but nice (~_~)

10 comments:

tuanseliper said...

huhu.. untunglah 2 lunch makan sup telur:)

eddy syrol said...

yang simple je baizura :)

hyz said...

agak ngeri ngan eksperimen anda ni.

Anonymous said...

paling best, sup telur mata kerbau.

Anonymous said...

wah! nmpk cam sedap ja... *drooling* haha :D

eddy syrol said...

hyz: ko memang..semua ngeri

rapunzel: mata kerbau dah biase buat.. buh sayur lg kan..

jess: sedap.. try ler..hehehe

Anonymous said...

hahaha..ade rse tomyam skit la ni...hik2....sempoi r...

vendoline said...

siyes aku tak pnah mkan.,hahaha

Unknown said...

erkk.sendawa lapar.hehe.tgk sup tuh

hawiz said...

sedap3...ehh...cam tak je tu..haaha