edDy sYrOl

Wednesday, December 29, 2010

hitung hari 2011


Entry ni aku tulis waktu petang about 2.13pm. Waktu ni hujan derr. Memang sedap kalau tidur tapi aku taknak tidur sebab tengah hari tadi dah tidur sebelum solat zuhur. Entry ni aku tulis ketika kita sedang membilang hari untuk memasuki tahun baru 2011 iaitu tinggal 2 hari lagi. Tak lama lagi kan? Masuk hari ni tinggal 2 hari ½ la kot.

Banyak giler perkara yang terjadi sekitar tahun 2010. yang baik, buruk, bahagia, dukacita, gembira, kesedihan, kemenangan, kekelahan dan macam-macam lagi. Semua perkara tu menjadi asam garam dalam hidup kita. Hidup aku sekitar tahun 2010? I will share soon… tunggu saja.. k...

Menanti detik waktu dan saat tibanya tahun 2011 masihi, (hijrah dah lama tahun baru derr) banyak giler persepsi dan kaedahnya kita lihat riaksi orang sekeliling. Ada yang tak sabar (mesi ada perkara yang menggembirakan), ada yang berdebar (nak kahwin kowt), ada yang sedih (tak faham yang ini), ada yang teruja dan sebagainya. Well, semua riaksi tu terpulang pada individu sendiri. Kalau nak suke, ok tak suke takpe. Merasakan tahun baru sebagai ada takda pun takpe (for me).

Pada aku, tahun baru ni kita perlu merasa bersyukur kerana dilanjutkan usia kita (di tahun masihi) ni setahun lagi. Andai ada perkara yang tidak baik berlaku di tahun sebelumnya, kita berusaha untuk memperbaiki. Kalau ada perkara yang baik apa kata kita teruskan di tahun yang tiba ini.

Sebenarnya ada apa dengan tahun. Ia Cuma sekadar pertambahan nombor. Cuma kita yang membentuk kisah dan warna yang akan berlaku di sepanjang nombor itu.

p/s :- sempoi je ek. Janji baik-baik saja.

Love,

Eddy syrol

3 comments:

mr.F said...

bro...ade hntr contest ke? url yg dihntr salah la

eddy syrol said...

ada2... salah ke? jap ek...

dAiEnG said...

HUHUHU...rindu nk balik semula tahun 2010? mampooo x?