edDy sYrOl

Sunday, February 13, 2011

adakah mereka pemalas?


apa pendapat korg tentang mereka2 yg suka mengadu nasib dengan membeli nombor 4 angka (atau nombor ekor)?

tak terfikir ke drg yang smua itu tidak menuntut usaha langsung untuk memperolehi kejayaan. dan walaupun mereka yang berkecimpung di arena ini akan berkata yang mereka berfikir juga untuk memilih nombor yang perlu di beli, tapi usaha yang sebegitu dianggap berbaloi. kita akui nak beli nombor tu murah je kan (Kalau aku tak salah la sbb tak pernah beli dan tak pernah nak ambil tahu), tp bukankah nilai wang sedikit itu lebih baik jika disimpan untuk perkara2 yang berfaedah. BTW, sikit2 lala2 jd bukit. i believe org2 yang berkecimpung dlm arena nombor ekor ni tak pernah nak terfikir langsung ttg ini...

tapi biarlah mereka terjun dengan angan2 mereka. lagipun ini hak masing2 kan.. aku tidak bercakap pada mana2 pihak mahupun individu. kita sama2 lah fikirkan yang baik dan yang bururk, yang halal dan yang haram, yang berfaedah dan yang sia2..

p/s :- memang lemah matematik.. eh eh, apa kaitan...huhuhuhu

6 comments:

Rozuan Ismail said...

entahlah..mungkin mereka memerlukan duit secara cepat kot..hehe..

p/s haram tetap haram..niat tak menghalalkan cara

eddy syrol said...

betul3x

Scha Putra said...

org melayu pon belambak yg main natang ni...semua akal ltak kt lutut..

eddy syrol said...

kan putra...hairan... dlm pic ni mmg ada org melayu tgh berteka teki nak amik nombor yang bertuah

Solihin Zubir said...

haram tetap haram..
laknatlah org yg main nombor ekor ni..
tp, mudah2an mereka akan mendapat hidayah utk berubah.. insyaAllah..

eddy syrol said...

solihin, selemah-lemah iman bila kita tak mampu merubah sesuatu, tp kita mencuba dengan berdoa agar yg batil akan berubah