edDy sYrOl

Saturday, September 10, 2011

Eddy interview retis : Daniel adie nak buka butik..!

Assalamualaikum... selamat berhujung minggu semua. bertemu lagi dalam sesi interview eddy syrol bersama retis. err.... i mean personaliti. hehehhe... seperti sebelumnya, segmen ini merupakan inisiatif eddy syrol sendiri untuk membuat temu bual bersama personaliti pilihan (yang aku pilih je k.. okbai!) dan temu bual ini di lakukan melalui laman maya (sungguh tak sopan aku.. =.= )

atas persetujuan empunya badan, maka kali ini ES menampilkan seorang Daniel Adie untuk semua. jom kita view temu bual ES dengan Daniel Adie.


1. Apa yang adie suka sangat dengan blog?

Adie : blog ni boleh dikatakan tempat perkongsian. perkongsian dari segala aspek. pengalaman, cerita, pendapat dan banyak lagi. Dan perkongsian ini adalah perkongsian yang tiada bersegi. maksudnya, sesiapa sahaja tak kira walau di mana sahaja individu itu berada, dia boleh berkongsi apa sahaja yang dia nak kongsi.

2. adakah adie perlukan flaxibility masa untuk blogging?atau perlu set masa tertentu untuk buat entry?

Adie : tiada...bila adie rasa adie nak update entry, adie akan update. Tetapi, adie disiplinkan diri untuk cuba update at least 1 entry sehari.

3. apa pandangan adie tentang orang yang jadikan blogging sebagai kerjaya tetap?

Adie : Tak jadi masalah.. Itu hak mereka.. Masing-masing ada kehidupan masing-masing.. Kalau mereka pilih untuk jadikan blogging sebagai kerjaya tetap, then its fine..

4. soalan lebih santai, selain blogging, apa aktiviti masa lapang adie?

Adie : spending my time with my siblings and my parent.. Honestly, adie hanya luangkan paling lama 2 jam sahaja untuk berblogging sehari.. the rest, adie akan luangkan masa bersama keluarga.. Blogging hanya la activiti masa lapang.. Bukan sepenuh masa berblogging..

adie buat hantaran, ko mampu?!

5. saya perasan adie pandai menjahit. komen sikit.

Adie : hahaha..boleh la sikit-sikit.. Maybe sebab minat.. Semuanya belajar sendiri..

6. adie tak minat untuk satu hari nanti buka butik ke?prospek bidang ini sangat bagus :)lagipun hasil kerja adie cukup teliti.

Adie : So far, segalanya masih dalam perancangan..ada plan ke arah itu, rakan kongsi pun dah ada.. Perlu ada perbincangan yang teliti bersama dengan rakan kongsi adie tu..huhu. Masih terlalu awal untuk adie dan rakan untuk buka butik..

7. penting tak follower bagi daniel adie?

Adie : Penting ada followers yang benar-benar menjadi followers..maksudnye, dia follow dan selalu singgah dan beri komen.. Tetapi, tak bermakna blog yang tidak ramai followers itu tidak berkualiti kerana yang menjadi penentu sesuatu blog itu adalah bilangan pembaca.. Bukan bilangan followers..

8. saya ada terbaca dlm sebuah blog, blogger tersebut marah-marah sebab apabila dia lawat dan komen entry di blog orang lain, orang lain tak buat perkara yg sama pada blog dia. komen sikit.

Adie : Ada beberapa sebab terjadinya perkara sebegitu.. Sebab yang paling munasabah adalah mungkin entry-entry dalam blog beliau tidak begitu menarik.. tak berjaya untuk menarik pembaca untuk membaca..

adie keluar In-trend, ko ade?!

9. adie pernah beberapa kali keluar majalah, menunjukkan adie antara blogger pilihan ramai. apa rahsia adie untuk kekalkan followers membaca entries danieladie.com

Adie : Rahsia? Tak ada apa-apa rahsia pon lah.. Yang penting kita ikhlas dalam ber-blogging.. Ber-blogging ni bukan semata-mata untuk kejar populariti atau earning nuffnang.. Honestly, earning nuffnang adie cume rm14 dan adie x pernah dapat buffered earning..hahaha..kelakar kan.. Mesti ada yang tak percaya.. tapi, adie x kisah pun sebab niat adie masa mula-mula ber-blogging dulu adalah sebab nak share je cebisan kisah hidup adie dengan orang lain..

adie dan rakan2 bloggers

10. baiklah, akhir sekali, ucapan adie untuk semua followers dan juga pembaca blog aku&hidup.

Adie : Happy blogging guys...huhu..

inilah 10 soalan padu maut (maut ke?) untuk Daniel Adie yang dijawab dengan penuh takzim melalui chat FB..hehehe.. terima kasih tak terperi kepada Adie yang sudi untuk di temu bual (walaupun tak bertemu) melalui FB Chat. semoga adie akan terus berjaya di masa akan datang. untuk semua, sila singgah ke blog adie dengan hanya satu click pada mana2 gambar yang di paparkan, dan bertemu lagi bersama personaliti seterusnya.tunggu.......................!!

p/s : entry ini di buat ketika aku rasa sedikit lapar ye (~_~)

19 comments:

CikguAreefNaim said...

wah ada talent nak jd reporter ni... :)

Unknown said...

okbai datang singgah n follow

~Sal Ismail~ said...

oh, 1st time jumpa sessi enterview ngn blogger cmni kat blog..menarik~ ^^

Mek Onie said...

jawapan adie sangat tersusun ... :D
tak sangka dia pandai menjahit,hehe...

Fatin Aqilah said...

interesting,eddy tu memang blogger best :D

Afiqah mOhammad said...

bagus2!! ade bakat...n berseni jugak huhu..

Afiqah mOhammad said...

bagus2!! ade bakat...n berseni jugak huhu..

Anonymous said...

bestlah eddy interview retiss :D syokknya !

DanieL AdiE said...

Aduhai..malunye..

Tapi, terharu gak..

Thanx Eddy..

Unknown said...

woooww..pas ni bole laa interview patik plk...

hafidah said...

mnarik jek interwiew through on0 nie..cam best..haha..pndai tuh daniel adie menjahit, hias hantaran sume..

khalila ishak said...

blog Daniel Adie memang best. x bosan bace ^_^

Nazrul Ashraff said...

fuyohh!

mr.syazwan said...

K
E
L
A
S

D
A
N
I
E
L

A
D
I
E

=_=

vendoline said...

wow gempak dia nak bukak butik
hehhee gambar beraya blogger tu

::FAIZ:: said...

mkin femes dia.

dowLAH said...

granddd yer uolss

ct N honey said...

dia sama minat dgn ct lah suka buat hantaran

Honey Kumicky said...

DA mang baik n retis...terbaekkkkkk....