edDy sYrOl

Friday, October 7, 2011

rambutan ooo rambutan a

sekarang ni dekat rumah aku tengah nak berputik buah2 rambutan.. ranum2 belaka walaupun kecik. ni semua hasil tangan ayah aku taw... ayah aku kalau tanak sesuatu InsyaAllah menjadi. bukan cam tangan haku.... hampeh...

ekceli ni rambutan yang first sekali meranumkan diri. pokok2 yg lain baru ada bunga saja. hebatnya rambutan ni tumbuh betul2 dekat tepi jalan, dan depan pagar rumah, dan tempat orang lalu lalang.

so, tadi abang aku memberi cadangan "mari kita ambik rambutan tu, nanti ada pulak org2 lain yang lalu lalang ambik."

mendengarkan cadangan abang aku, makan aku pun mengangguk setuju. dengan buka baju melayu (tinggal singlet) dan berseluar slack, aku gigih lah memetik (petik ok..!!) buah rambutan yang masak dan ranum saja. boleh tahan lah banyak sampai kerengga gigit ketiak aku..demm..!!!

inilah hasilnya..mampu ambik satu plastik saja. ada lagi buah tu, tapi tinggi lah.. sapa nak mai rumah.. okbai..!

p/s : rambutan takleh makan banyak2, batuk =.=

8 comments:

p!q4h b@guss said...

amboii pokcik.. krim mai sarawak la.. haha

Azham Vosovic said...

sy suka rambutan hehehe

eddy syrol said...

piqah : takkan swk takde kot..hehehe

azham : sy pun suke, sikit2

laskar pelangi said...

suka sangat rambutan..lbh2 lg yg letak dalam peti ais..auwww..sedap makan sejuk2;))

Hans said...

makan je banyak2...
batuk makan ubat batuk lak
hoohoh

hyz said...

mmg suke rambutan merah ni.. sedap.. kalo rambutan kuning tu x bape suke sgt...

hawiz said...

sedap2

Afzainizam said...

perrgghhh tempat aku musim gakk.... sampai sakit tekak aku bedal

Maaf lama tak ziarah kamu semua….
Jom Terjah entry terbaru ??
wiper silikon dan wiper kereta biasa