edDy sYrOl

Thursday, December 15, 2011

1 Litre of Tiers


satu drama yang sangat hebat. bagi aku, level drama ni memang hebat. drama yang aku tak rasa bosan untuk tonton berkali-kali. drama jepun antara yang terbaik pernah aku tonton. ataupun lebih tepat aku katakan yang drama ini antara drama terbaik di dunia. boleh?huhuhu..agak hyperbola lak kan..

kisah yang diterajui oleh dua anak muda ini. aku yakin drama ini mesti drama lama. tak kisah lah.janji drama ni best.

kisah benar yang dihasilkan menjadi drama. seorang gadis 15 tahun yang menghidapi satu penyakit berkaitan disability. penyakit apa?tonton lah (~_~)

jalan cerita dia agak berat. berkaitan dengan kekeluargaan dan masyarakat secara keseluruhannya. kaw kaw bayangkan bagaiman bila kita tiba2 ada penyakit, dan kita cuba melawan penyakit yang tidak boleh disembuhkan langsung. hanya menunggu ajal sahaja. bagaimana tanggapan masyarakat sekeliling terutama rakan2 sekolah terhadapnya? sedih dowh...!!

keluarga juga yang menjadi pendorong utama dalam hidup aya (watak utama). gadis yang tabah, yang selalu tersenyum dalam derita. omaiiiiiiiiii.... aku nangis :(


korang silalah saksikan 1 liter of tiers. akan memberikan korang motivasi yang super tinggi untuk menjalani kehidupan. bila menonton drama ni, aku rasakan level of confident untuk hidup seperti mana diri aku semakin tinggi. biarpun ada kekurangan, kita perlu hadapi apa sahaja kekurangan yang hadir. kerana, KITA ADALAH DIRI KITA. (~_~)

p/s: menonton utk kali ke 10 =.=

5 comments:

Anum said...

suka ceta nie

Joe_Hans said...

tengok citer nie..menangis! serius!! ;'(

mottymot said...

dah tengok movie dia ? cerita pasal adik dia pulak lepas aya mati. try lah tengok. confirm nagis !

hyz said...

tak penah tgk lg citer ni. tapi incik syrol nampak jiwang terlebih sudah. siap nanges2!! booooooooo

hawiz said...

mmg sedey...huhu..