edDy sYrOl

Saturday, February 11, 2012

Analisis blog Pokcik

Apa itu referrer? dalam bahasa mudah, aku bagi contoh lah ye. blogger A buat satu entry dan di dalam entry tu dia letakkan back link kepada blog B. so, secara tidak langsung blog A merupakan referrer kepada blog B sebab bila ada pengunjung di Blog A baca entry tersebut, secara tidak langsung akan melawat blog BLink kalau mereka click backlink tersebut. (kalau definisi ini salah sila betulkan aku ok)

Lihat pic di atas, Zoey zau yah merupakan blogger yang paling tinggi sebagai referrer aku. huhuhuhu.. ni mesti sebab entry segmen EIR eksklusif bersama beliau. jumlah referrer ialah 284. seterusnya diikuti oleh hencek Hydz (71), Fadli sabri (66), encik Eqbalzack (56), Hizami Rahim (39), Amier Fekhry (38), kaki Wayang (32) dan last sekali yang ada dlm list tu ialah mr. Ed (31). thx ye sebab u guys dah membantu secara tidak langsung perkembangan blog ini.

selama aku memulakan dunia blog ni iaitu sekitar tahun 2008, jumlah entry yang telah aku publish secara rasmi adalah sebanyak 610 sahaja. sikit bukan? hehehe... dan entry ini merupakan entry ke 611. jumlah komen untuk entry-entry ini ialah 2615. kat situ nampak sangat blog aku masih lemah kan. huhuhu.. takpe, aku akan berusaha memperbaiki kelemahan-kelemahan yang ada. jadi, purata komen untuk setiap entry ialah 4 ke 5 komen per entry (jumlah tepat ialah 4.2). *belajar math kejabbbb

total viewers aku pula dalam tempoh 4 tahun lebih ini ialah 10, 142 viewers sahaja. ermmm, tapi maybe jumlah ini tidak tepat sebab aku baru letak beberapa bulan yang lepas sahaja benda kat atas tu. yang online skrg ni pun sorang sajork..hahaha.. dan total viewers hari ini ialah 18 orang. sangat sedikit ye kawan-kawan.

ahh.. saja je buat analisis ni. since dah lama aku meninggalkan bidang analisis ni, kira macam wake up kejap dalam dunia analisis (over..!!)

p/s: Ribuan terima kasih buat semua yang menyokong blog Aku&Hidup. (~_~)

3 comments:

hawiz said...

wahh..bagus2...satu pencapaian yg baik..biasa laa,,org pemes..ihhi

hyz said...

patut la i tersedak2 dr tadi. nama i disebut2 lah

eqbalzack said...

ada juga terselit nama abg eq. terima kasih eddy.
rasanya sebab eddy menang contest abg eq kot yg rating naik tu. kan?