edDy sYrOl

Saturday, May 26, 2012

Mari belajar masuk car park!


Hebat tak MyVi tu parking? mesti kaw tak mampu nak buat kereta kaw parking mcm tu kan? heh..!!

Teliti dengan penuh mendalam, ohhh pemilik dia mempunyai lesen P. Tak mahir lagi masuk parking. Kemudian aku kembali berfikir, aku pun masih menggunakan lesen P, namun boleh lagi masuk parking dengan tidak terkeluar dari kotak parking. Kalaupun terkeluar, aku akan cuba sedaya upaya nak jadikan kedudukan kereta elok. Biarpun aku mengambil masa 10 ke 15 minit nak betulkan parking, janji park dengan betul. Boleh??

Maka, aku pun perhatikan apakah jantina pemilik kereta itu. Cuba kaw teka, boleh? Yaaaaaaaaaaaaa, jawapan anda tepat sekali. Pemiliknya berjantina _________. (Isi tempat kosong). Dalam hati, ohhh patutlah... hehehehe... sebenarnya kan, semua ni bergantung kepada kesedaran sivik kita. Macam kereta ni, oleh kerana kesalahan dia, banyak kereta yang nak masuk parking tak jadi nak buat sedemikian sebab takut tersondol kereta MyVi bertuah ni. Nasib dia ada di pekan kecil ini, cuba kaw berada di bandar besar, habis kena lecturer oleh orang ramai, sendiri juga yang malu nanti ye dak?

p/s: tak kisah lesen apa anda ada, yang penting anda tahu hak orang lain (~_~)

13 comments:

Liza @ Adzriel AB said...

jantina bukan penyebab ye.. individu itu sendiri yg pemalas nak park dgn betul & tentunya pentingkan diri sendiri..

CekbOlat-bOlat said...

perempuan.. haha XD

Mohd Khairi Khadzir said...

teringat iklan kt tv tu hahaha

eddy syrol said...

liza: sebab tu mintak isikan tpt kosong.. takut sensitif..hehehe

bolat: no comment ye :P

Khairi: kann.. mcm serupa..

azie namico said...

sib baik kita tak mcm tu...tak payah parking , kete masuk poket terus senang...kakakaka..maap gurau

zainatul abu bakar said...

tau jawapan kepada tempat kosong tu..tapi malas lah nak cakap,hahaha!

eddy syrol said...

azie: huhuhu

zainatul: jawablah jawablah

MawardiYunus said...

ayoyo apa punya olangkah itu

hyz said...

mak LOng masih lesen P? errrrrr

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

hisshhh..nysahkan org betoi..rasa cm nk BOOMMMMM jee keta tu...

eddy syrol said...

mawardi: kann...

Hydz: ye P lagik...

Babah fauzi: kann... mcm nak je tlg ajarkan..huhuhu..

ed shokolath said...

macam mana nk isi tempat ksong tu.. x boleh pon.. ngeee

ed shokolath said...

mcm mana nk isi tempat kosong tu.. x dapat pon