edDy sYrOl

Friday, July 6, 2012

Cuti-cuti Ady Budika di Kota Kinabalu


Pada 1 Julai 2012 (ahad) yang lalu, pokcik telah bertemu dengan blogger feymes ni nama dia Ady Budika. apa? tak kenal? ala, yang taff tu (pitammmm). Bro Ady juga telah memperkenalkan aku dengan seorang blogger sabah bernama kak Ros (Rosmina). So, kiranya kak Ros ni blogger sabahan kedua yang aku pernah jumpa.


Aku jumpa bro Ady and friends di pasar Filipino, iaitu satu tempat menjual seeeeemua barang kraftangan made in Sabah. Maybe ada 1 ke 2% saja yang dari luar. Bro ady ketika itu baru balik dari berjimba di pulau sapi dan pulau manukan (Taman Tunku Abdul Rahman). Aku tak join sebab tak diajak (sadiss!!). Lihatlah gambar di atas, bro ady dan membernyer (lupa nama..ampun..) telah berjaya dalam tawar menawar. dapat rege murah dol. siap dapat gift lagi.. untonglah....


Setelah memberli cendera kenangan dari sabah, bro ady and membernya beranjak ke deretan kedai menjual amplang dan keropok2 lain. Amplang ialah sejenis keropok yang amat feymes di sini, di import dari tawau ye kawan-kawan. Sekali lagi peperangan tawar menawar berlaku.

Dan........... as before, bro Ady berjaya dalam sesi tersebut.. bahahaha... kesian makcik yang jual tu... tapi makcik tu baik... we lob u makcik (~_~)


Selesai sesi membeli belah, kami menuju ke tempat nak tgk sunset... jauh ok!! dalam perjalanan, terjumpa satu group BB ni tgh dancing baek punya. Aku nampak bro Ady macam nak battle je dengan depa.. malu lettew...hehehe


Lihatlah kak Ros tergelak2....


Bro Ady dan membernya sedang menikmati sunset view....


Kak Ros sedang menikmati pisang goreng cheese yang enak sambil bercerita tentang benda yang aku tak faham...perbincangan orang2 banker dan valuer lor....

Bro Ady menikmati pisang goreng cheese yang enak dengan penuh keterujaan....

Hope bro Ady happy datang sabah.... Sabah is the best place untuk mereka yang menggemari aktiviti percutian berasaskan nature (eh..apa aku cakap ni? =.=' )

p/s: rasa nak buat pisang goreng cheese ni... cam siok!!

8 comments:

Anonymous said...

fuh...bila nak bawak saya g jalan2 KK plak pokcik...huhuhu

ecadwinkyasha said...

aku ko xnak jumpa ke?..meh meh jumpa d CP :P

eddy syrol said...

syakir: mai r sini

Eca: bolehhh

vendoline said...

wahg sakan berjalan..ak keychain gak.hehehe header baru!!!!

eddy syrol said...

edy: mintk dgn bro ady :P

eddy syrol said...

edy: mintk dgn bro ady :P

Unknown said...

nak pi Sabah la lain kali hehehe!

hazwan hairy said...

ttgu aku smpai sna lg ea..haha