edDy sYrOl

Wednesday, January 19, 2011

epal vs pisang



sape suke mkn epal angkat tangan!
sape suke mkn pisang angkat dua2 tangan!

ngeh3x... well, kedua2 buah ini merupakan buah yang wajib ada kat umah aku.. pisang sbb papa aku suke pisang.katanya baik utk penghadaman dan pembuangan tett tett tett.. faham2 lah ye..tp btol gaks...

epal lak papa aku ckp baik utk vitamin (ye ke)..nak tahu sile google ek... plus, epal ni baik utk kecantikan kulit tau. tak caya tgk kulit aku (mode :- poyo.. heheeheh)..

tapi, berbanding epal dan pisang, tahan kesedapan pisang itu lebih tahan lama tahu.. (sepajang kiteorg membeli kedua-dua buah ni la).. maksud aku kesedapan tu ialah rasa asli buah2an ini.. epal kalau kita simpan dlm peti ais sekali pun, kalau dah agak lama sekitar dua 3 hari lepas kita beli, rasa dia jd kureng sedap (maybe ada suhu tertentu kene adjust nih kat peti ais tuh). berbeza ngan pisang...

BTW, smlm papa aku beli pisang lagi... dua sisir... konyang la ngan pisang.

p/s :- buah2an baik utk kesihatan. amalkan selalu seperti kita mengamalkan mkn sayur2an.. :-)

No comments: