edDy sYrOl

Thursday, January 27, 2011

‘Geng Piramid tumpas’


MARAN 26 Jan. – Tindakan bodoh sekumpulan penjenayah dikenali sebagai ‘Geng Piramid’ mencuri motosikal dalam kawasan perumahan polis di Temerloh membawa padah apabila mereka ditahan pada 8 Ja nuari lalu.

Tindakan berani mati empat ahli geng itu yang masing-masing berusia 18 tahun turut membawa kepada penangkapan lima lagi ahli kumpu lan yang berumur 17 hingga 26 tahun di sekitar daerah ini.

Ketua Polis Daerah, Deputi Supri tendan Ahmad Johari Shahabuddin berkata, sepasukan polis yang men dapat maklumat mengenai kejadian curi tersebut bergegas ke tempat ke jadian di Perumahan Kakitangan Po lis Temerloh Jaya dan berjaya me nahan empat suspek kira-kira pukul 11 malam.

“Hasil tangkapan itu, polis kemudian menahan lima lagi lelaki di percayai ahli kumpulan sama di se kitar daerah ini dalam operasi yang diadakan dari 8 Januari hingga 12 Januari lalu.

“Hasil soal siasat, suspek kemudian menunjukkan lokasi tempat mereka membuang rangka motosikal curi iai tu di Tasik Bukit Kebok berdekatan Kampung Sentosa di sini,” katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Maran di sini hari ini.

Ahmad Johari memberitahu, se lepas mendapat maklumat itu, ang gota polis marin daripada Pasukan Gerakan Marin (PGM) Wilayah 3 Kemaman menyelam di tasik itu pada 18 Januari lalu.

CLICK HERE


P/S :- MACAM2 LA...

No comments: