edDy sYrOl

Friday, July 1, 2011

[contest #3 : Anda bagi gambar,Prince bagi RM50


baiklah, aku nak men-join-kan diri mempertaruhkan pics aku dalam contest ini. ekceli semalam nak buat tapi asyik2 bad request je kan... so sape nak join ni sila CLICK SINI atau click banner di atas.

ok, entry ni aku join kategori GAMBAR KETIKA MELANCONG

sebenarnya, ni kira melancong dalam negeri sajork. cuti-cuti malaysia... ada dua percutian kat sini....

percutian pertama :-

ini merupakan percutian member2 aku ke kampung halaman aku. so, dorang teruja dengan sawah padi yang meluas kat sini. nama kampung ialah KG.Taun Gusi, Kota Belud. member2 aku ni dari sabah juga tapi duduk daerah lain.maybe dkt daerah drg takde sawah padi meluas mcm sini... Kota Belud kan jelapang padi kedua selepas kedah (~_~)


nampak tak pondok-pondok kat belakang tu. rasa nak naik, tapi lihatlah saiz ketiga-tiga mereka (kecuali aku ye), maybe akan merobohkan pondok tersebut..kha3x...


percutian kedua :-



percutian yang ini pula aku dengan member pergi ke kundasang ranau. baru last week pergi, time jom heboh tv3 for 2nd time kat sabah, aku ngan member gigih lak pg sini..hehehe... first kami datang kundasang lepas beli buah2an, kami terus ke dairy farm. dairy farm ni merupakan ladang lembu tenusu. lokasinya tak le jauh dr pekan kundasang. simpang dia memang dekat pekan tu juga lah..


time datang sini, aku nampak lembu ni berkumpul dalam kelompok. tak lah banyak sangat lembu.sama ada tak banyak atau lembu ni ada sebahagiannya jauhhhhhh lepak kat celah2 ladang yg berlerang lereng ni (betul ke ayat melayu aku?). sini memang busuk dan penuh dengan lalat. ala...what u guys expect kan dengan ladang lembu.. waktu sampai je sini kiteorg cari susu lembu yang segar tanpa perisa, tapi habis. yang ada coklat sajork.. tak freshh..!! so, drg cakap kalau nak tgk susu kene perah, kena tunggu pukul 3pm, mak aih, lama siot...time tu baru pukul 10.30am lebih kurang.
cantik tak view dia? rasaa cam duduk kat new zealand pulak. susana serious sejuk sebab tu aku pakai jacket. ke sebab aku kurang lemak..dowhhh..!!! tapi memang lawa...

last destination, kiteorg mengunjungi daeraah ranau. lokasi nak dituju ialah poring hot spring, tempat kolam air panas. sungai dalam pic ni sejuk ye, bukan yang panas punya.hehehe... ni dekat entrance nak ke sana. aku tak ambil pic time mandi, sbb motif aku nak amik pic time mandi?mana bolehhhhhhhhhhhhhh....!! tp tempat ni memang happening walaupun bukan time cuti sekolah.

so, cuti dalam negeri/negara ni seronok sebenarnya. yang penting kita buat susana tu happy, InsyaAllah semuanya akan happy....

p/s : sesape nak rancang percutian, sila roger aku... (~_~)

4 comments:

misSbLurRy said...

aku g dairy farm awla gile...pekerja pun x dtg lg pelancong da dtg....ahahah lembu pun dlm mimpi lg...

eddy syrol said...

pegi kul baper? lepas subuh ke hape..gagagagaga

Mommy's Diary of Life said...

Bes kan melancong? ;p Mommy punya macam ni pulak.. http://shehanzstudio.blogspot.com/2011/06/contest-2-anda-bagi-gambar-prince-bagi.html

Mommy's Diary of Life said...

Jom usha2.. http://idacreativecraft.blogspot.com
leh join GA jugak kt ctu.. ;p