edDy sYrOl

Wednesday, August 17, 2011

redha dan Sabar


Sabar itu separuh daripada iman bukan?
Redha itu perlu dicari bukan di nanti bukan?

ekceli aku tak tahu lah apa kaitan sabar dan redha dengan entry aku kali ini. cuma hari ini ada situasi2 kecil yang telah aku lalui. menarik ada tertarik pun ntah ler.... *mengarut..okbai!!

1. time jenjalan ada 3 org awek dak sekolah dalam tingkatan 4 ke 5 pandang2 aku ngan akak&abg aku.kiteorg tgh jenjalan cari kain langsir dan sarung kusen baru. dan tiga ekor student ni gelak2 sambil jeling2 kat aku. aku cam rasa tercabar gak sebab pantang aku org pandang2 aku sambil gelak2,apatah lagi pompuan tak lawa (notice...!!). tapi dek kerana bulan puasa, aku batalkan niat untuk pergi dekat hadek2 tu dan memaki-maki. tak baik...

2. tetibe ada orang cakap dekat aku seakan2 aku ni mengharapkan hasil titik peluh orang lain. aku jadi blur... blur habis2... nak je aku jawab, bukan saja titik peluh orang lain, malah titik peluh KAU pun aku tanak. aku ada simpanan... sekian.. tapi, dek kerana bulan mulia ni, aku drive je dengan penuh berhati2 dan meneruskan perjalanan.

3. kiteorg beli drumstick dekat pasar malam. drumstick tu digoreng ala2 kepsi. so, sampai rumah letak je lah atas meja dan terus gi solat. tetibe abang aku jerit nama aku, dan informed yang kucing dah kebas kelima-lima ayam yang enak itu. omaigoddddddddddddddddddd..... aku rasa nak je sembelih sekor2 kucing itu (3 dari 4 kucing itu adalah kucing jiran..!!) dah kempunan nak makan peha ayam.. =.= tapi, kene sabar. mencederakan kucing takkan mengembalikan ayam2 tersebut.

p/s : walaupun hati meronta2 nak marah, sabar itu adalah pengubatnya.. (~_~) tapi aku still rasa nak marah..cane niiiiiiiii......???????????

7 comments:

Udin said...

huhu~ aku simpati layan cite ko nih.. especially yg no 3 tu.. tragis sgt.. sabor jelah.. menda nak jadi kan..

eddy syrol said...

mmg sabor...tgk kucin kat blog aku tgh tersengeh ni pun aku nak geget dia..huhu

eqbalzack said...

salam eddy,
terima kasih singgah blog abg eq..
kad raya 'cyber' tu untuk semua followers/reader eqbalzack.com.
abg eq alu2kan untuk letak kat blog ok...
selamat berpuasa dan selamat menyambut hari raya aidilfitri yang bakal tiba...

eddy syrol said...

oh ye ke? noted.... (~_~)

ed shokolath said...

pelik gak.. asal la pompuan tu gelak2 ek... kalau ed.. ed maki je trus... hohoh..puasa x puasa... jnji poas... :)

eddy syrol said...

tu lah...ntah la aritu tak sampai ati...

hawiz said...

sabar2...=)