edDy sYrOl

Monday, August 15, 2011

REVIEW SAHABAT RAMADHAN # 2


“Orang yang kita sayangi,… orang yang selalu ingin kita do’akan,..orang yang ingin kita pahami lebih dalam, orang yang ingin kita bagi ketika kita senang, dan tidak ingin kita bebani ketika sulit, dan manakala ia kesepian dan merasa seluruh dunia menjauh darinya, maka kita katakan : Sahabatku…sungguh seluruh dunia tidak pernah menjauh darimu, justru kitalah yang menjauh dari mereka, marilah kita sambut mereka, berbagilah untuk mereka, mari dengarkan impian mereka, sambutlah tawa mereka, hapuskan tangis mereka, karena kita adalah “cinta”.” sumber click sini


Alhamdulillah, harini berkesempatan juga untuk meneruskan janji2 bagi segmen Sahabat Ramadhan. mari kita review beberapa org lagi sahabat kita ni dan kongsi cerita bulan puasa mereka.


tuan blog bernama Areda.. cik areda, betol tak?hehehe.. dari header dia mesti dia seorang yang punya banyak pengalaman. dia mencintai warna warni hidupnya. menurut areda, bulan ramadhan dia biasa2 je, sebab dia berpuasa dekat kolej. sebut sal kolej ni, aku pun terkenang jugak zaman study dulu, berpuasa di hostel. tapi best, sebab ramai kawan2 dan kadang2 pindah randah port berbuka puasa di bilik member. jom singgah blog areda....!!


seterusnya saudara Pyan Yatim. tuan blog ini merupakan anak jati sabah. menurut pyan, ramadhan dia kali ni ada cabaran sebab di minggu pertama (hari pertama) puasa dia dah sakit dan doktor dah nasihatkan dia utk tidak berpuasa selamat 4 hari. kesian.... tapi takpe, berpuasa (atau apa2 jenis ibadah yang lain) jika sedang dlm keadaan uzur adalah tidak boleh dilakukan melainkan kita berkemampuan iaitu sihat tubuh badan dan faktor2 lain yang tidak menghalang kita utk melakukannya. jom singgah blog pyan..!!

blogger seterusnya namanya Ruby (kalau salah sila mention ye tuan blog..huhu). aku suka background blog ni sebab ada kupu2.. shomel ape kupu2.. (~_~) menurut Ruby, bulan ramadhan beliau sangat bermakna sebab dia sebulan full ini berpuasa dengan keluarga. yup..!! memang sesuatu yang sangat bermakna kalau dapat berpuasa dengan family, cukup cukup cukup bermakna. jom singgah blog Ruby..!!

blogger shomel ni nama dia ana. betul kan kan kan? (=.=) simple header tapi attractive. menurut ana, bulan ramadhan dia tahun ni banyak cabaran. dia ni cikgu tau, so tahun ni dia kene mengajar budak umur 4 ke 6 tahun. so faham2 lah kan perangai budak2 umur mcm ni. dan, ana ni kena pindah sekolah, so dah berpisah lah dengan member2 keras dia. takpe lah ana, cabaran itu akan membuatkan kita lebih matang sbb cabaran tu buat kita lebih faham ttg hidup. sal member2 tu, ada hp dan internet, leh 3G leh email2 (masih ke?heheh) dan leh FB2.. (~_~) jom singgah blog ana..!!

p/s : click pada gambar untuk singgah blog sahabat2 kita ni (~_~) yang masih berminat nak join, sila click sini.

7 comments:

Anum said...

nak singgah la

ed shokolath said...

wah !!!! ada sambutan nampaknyer segmen sahabat tu.. congrat !!! congrat !!!

kim heeruul said...

mcm mane nk kene review?

mr.syazwan said...

tetap nak singgah blog eddy je

haha

;p

eddy syrol said...

kim heerul : join la segmen sahabat ramadhan :)

syazwan : tq tq tq..huhuhu

adda said...

areda datang jengah....

Bicara Bisu said...

asslam..

hihii betui la 2...

Ruby syuker2..hihi

tq ya review blog Ruby...


nnt rajen2 g na review...hihi