edDy sYrOl

Wednesday, September 7, 2011

eddy interview retis: Ady Budika suka BW blog tett tett...


ehem... (~_~) ni segmen terkini dan termutakhir yang aku buat. segmen interview bersama personaliti pilihan aku.oleh kerana blog aku, maka aku yang pilih personaliti tersebut ye. ngeh3x. ekceli, segmen ni cuma segmen sembang2 dengan aku. nak kongsi cerita dan pendapat dengan individu pilihan aku. so, for the first interview, aku telah mendapatkan seorang Ady Budika untuk korang.

baru je interview dia pagi tadi. ady budika ni merupakan seorang yang cukup peramas. eh eh...silap.peramah..! nak tahu lebih lanjut sesi temu bual ceq dgn dia. jommmmmmm...!!


1. apa yang ady budika suka sangat tentang blog?

ady : suka...urmm...sebenarnya suka bila kita dapat nak share pasal diri sendiri.kalau org taknak ambik tau pun takpe janji ia macam catatan kita sendiri, nanti2 leh kita tengok balik...so jadi suka la. grrr...leh macam tu?

2. ady budika ada kerja tetap yang lain bukan? adakah blogging memerlukan flaxibility masa atau kena set masa tertentu utk buat sesebuah entry?

ady : eddy... sebenrnya aku tak terlalu utamakan blog... apa pun keje aku come first... then bila aku rasa ada ruang utnuk aku berkongsi pengalaman.. baru aku taip blog.. so memang takkan mengganggu keje aku.. sebab keje aku ni bukan fix masanya eddy... so anytime aku rasa aku free untuk blogging, baru aku blogging.. so kira aku bukan blogger tegar la kot no. :)

3. apa pandangan ady tentang org yang jadikan blogging sebagai kerja tetap?

ady : ok!!!! yang ni...aku rasa.... rasa.... tak ramai org yang berjaya dari berjuta2 blogger yang ada.. dalam jutaan blogger ini... tak semua mampu jadikan blog sebagai mata pencarian kot... tapi apa pun, bloging dah cukup terbukti mampu hasilkan income pada individu yang betol2 berusaha tanpa henti... so kalau rasa kita mampu untuk berusaha keras, dan kita akan keyakinan itu... insyaallah..

4. soalan lebih santai, selain blogging, apa aktiviti masa lapang ady budika?

ady : wah!!!!!!!!!!! suke soalan ni!!!! ok2 nak list satu persatu

1- tido

2-makan

3-melancong

tu jer.. ngeee


5. blog ady tak fokus kepada hobby2 tersebut?

ady : ade2!!! pasal makan2, pasal melancong2, tapi takde pasal tido2...errrr...

pic ni takde permit dr ady budika..sorry..ngeh3x..


6. ady rasa penting tak follower blog?

ady : jujurnya...penting, sebab follower inilah org yang paling awal akan tahu apa yang kita taip kat blog. so asal jer diorg bukak jer dashboard diaorg akan ada feed kita. follower itu penting...

7. saya ada terbaca dlm sebuah blog, blogger tersebut marah2 sebab apabila dia lawat dan komen entry di blog org, org lain tak buat perkara yg sama pada blog dia. komen sikit.

ady : hadoi...pernah kene gak..hehehehehehe. nie pribadi la k. bagi ady la...ady menulis untuk luahkan apa yang ady rasa ady nak luahkan.... kita tak leh paksa org lain untuk suka apa yang kita tulis...dan..takleh gak paksa org lain datang blog kita, kalau org suke nak datang.. datang la,...kalo tak datang pun... kita tak leh paksa.

8. semua blogger gemarkan BW, blog mcm mana yg ady suka BW?

ady : pssttt...tang ni rahsia k..ahahhaha... leh gitu?? ko dah berdebar kan?aahahaha.. ko suke tak blog yang ni....(terkompius jap, blog ape la si ady ni ckp?grrr) aahahahaha..grrrrr...aku suka blog masak2 sebenrnya..aahahaha...sebab aku suka makan. aku pilih blog www.tiffinbiru.com

9. sy perasan ady sgt dekat dgn follower. komen sikit

ady : tu yang paling aku singgah (singgah ke sanggah?)...errrr. pasal soalan num 9..errrr....sebanarnya...ady tak close sangaterrr..jjujur kan?sebab kalo perasan.. asal diorg komen entry2, ady tak balas pun..errrrr. tapi kalau diorg komen kat facebook, ady cepat2 balas, tu maksudnya saya rapat dengan rakan fb compare blog..hehehee

tapi...lom habis...rakan kat blog lebih memahami ady melalui cerita2 yg ady terapkan kot.. sampai ada seorg tu die siap kaji pasal sejarah hidup ady.. grrr. walaupun die sekadar anoy... kalo perasan die selalu jer komen entry2 ady..hehehe..rasa macam kenal die jer..chinese gurl from penang kot..errr..tapi agak2 je la

peminat setia tu..

ady : aahaha


10. akhir sekali, ucapan ady budika untuk para follower dan semua pembaca blog aku & hidup

ady : ucapan....simple jer..takmo panjang2...bloging la secara aman... tak perlu la ada sikap nak jatuhkan org lain... kalau rasa kita tak mampu jadi yang terhebat di natara yang terhebat... cukuplah kita rasa kita dah cuba jadi yang terhebat dalam diri kita...hanya ilusi dapat menyatukan langit dan bumi. good luck gak untuk blog ko beb, sebab aku rasa blog ko ada potensi untuk terus berkembang satu hari nanti. janji ko yakin dan terus ada hati untuk blogging.


sepuluh soalan untuk ady budika. terharu siot dengan ucapan last ady. (~_~) eddy syrol juga nak ucapkan semoga terus berjaya dalam apa juga yang ady budika lalui dalam hidup ini. kepada sesiapa yang nak view/follow blog ady budika, silalah click mana2 pic yang ada.anda boleh kenal dengan ady budika dengan lebih dekat lagi. jumpa anda bersama personaliti seterusnya (~_~)


p/s : tengah interview daniel adie lak (~_~) hehehehe

13 comments:

Anonymous said...

jalan-jalan dan follow awak..heeeee
jum singgah sini http://heybelladean.blogspot.com/

[k]o{q}i[n] said...

interview ady..?? tanye je dia soalan yg panas2 skit...muahahahaa

Faizal Sulaiman said...

perghh rajinnya eddy wat interview session neh.

♥NuR SyAFiQah♥ said...

ape soalan nombo 6 eh??xleh baca la..hehe

eddy syrol said...

soalan 6 : ady rasa penting tak followers blog?

D'China Store said...

bila nak interview aku pulak..haha

eddy syrol said...

encik luncai, kene tunggu giliran lah..bg lah email... :)

Keyrill Eduardo Willeyhem said...

uit? siap ngan interview skali ... hehehehe. bestnyer!

MR. SYAH said...

wah, boleh jadi penemu bual pro nnt..

ahmad kamil said...

As salam Bro. Salam perperkenalan dari teman.

Kaki Wayang said...

Nak jadi blog pilihan havang Eddy leh???

Syazwan said...

wah... bestnya dapat interview personaliti pilihan.

thanks sebab sudi singgah di blog sy

kim heeruul said...

tak nak interview gua ke.? hahha