edDy sYrOl

Monday, October 17, 2011

anak malaysia menyinar di luar negara


sesuatu yang cukup membanggakan. memang kalau kita berusaha dengan bermula dari bawah, InsyaAllah kita akan memperolehi kejayaan. manisnya sesuatu kejayaan itu adalah hasil dari perjalanan yang penuh onak dan liku. ..okbai.! merepek meraban..

seorang anak malaysia Wan Nazri Wan Aria (gambar kecil) telah diberi kepercayaan untuk membina jam di Tanah suci Makkah. Menara hotel Jam Diraja Makkah itu juga dikenali sebagai Abraj Al-Bait dan lokasinya menghadap Masjidil Haram. urutera Malaysia yang bekerja di syarikat di jerman itu dipertanggungjawabkan untuk membina dan mereka bentuk menara jam gergasi itu. Menara itu adalah hasil kerjasama pakar dari Dubai iaitu Syarikat premier Composite Technology. Uniknya, 14 tenaga pakar dari syarikat itu adalah anak muda dari Malaysia yang memansang jam itu dan dapat memukau berjuta jemaah haji dan umrah yang datang ke tanah suci itu.

untuk pengetahuan, jika menara ini siap sepenuhnya, Dengan ketinggian setinggi 601 meter , ia adalah menara yang tertinggi dan terbesar di dunia dan mengalahkan menara jam lain yang terkenal di dunia. hebatkan...!!!

p/s : mencipta kejayaan itu memerlukan pengorbanan.. (~_~)

4 comments:

DanieL AdiE said...

TAHNIAH!!

kim heeruul said...

nie yg gua bangga jd rakyat malaysia ini..

Azham Vosovic said...

hensem orangnya.,...hehhehe

hyz said...

tumpang bangga boley?