edDy sYrOl

Tuesday, October 18, 2011

Eddy Interview Retis : Fadli Sabri bakal doktor


huarghhh.... pagi ni nyaman walaupun semalam mimpi yang bukan-bukan. aku tak tahu kenapa aku selalu mimpi yang bukan-bukan.nak kata aku tak basuh kaki tak juga.baca doa pun alhamdulillah. korang selalu tak mimpi?

baik, lupakan tentang kisah di atas. bertemu lagi dalam segmen ES interview retis. InsyaAllah entry ini istimewa kerana ES menampilkan seorang anak muda yang sedang berjuang di bumi asing untuk menimba ilmu. baiklah, ES menampilkan seorang fadli sabri untuk anda semua. jom kita ikuti sesi borak-borak dengan fadli.

1. apa yang fadli suka dengan blogging?

Fadli : Bagi saya..apa yang saya suka dengan blogging ialah kita dapat meluahkan segala pendapat dan idea kita dalam blog kita.Tetapi sudah tentu idea dan pendapat itu semua mestilah tidak keterlaluan dan sensitif sehingga boleh menyakitkan hati sesetengah individu yang membacanya!

Selain itu saya juga dapat memperkenalkan negara luar kepada pembaca saya yang majoriti dalam kalangan rakyat Malaysia.Sebagai contoh saya suka mencoretkan tentang negara Mesir kepada para pembaca kerana saya sedang bermaustatin di Negara ini.

2. fadli seorang pelajar bukan? Susah tidak nak bahagikan masa antara blogging dan kehidupan sebagai pelajar?

Fadli : Setiap orang diberikan 24 jam sehari kan…so pandai-pandailah kita gunakannya dengan cara yang paling terbaik!

Masa belajar menjadi prioriti saya sebagai seorang pelajar.Namun saya akan blogging bila mempunyai kelapangan waktu dan kalau tengah tension saya juga akan blogging.Kadang-kadang kita boleh release tension kalau blogging!


ini dia fadli

3. soalan lebih santai, selain blogging, apa aktiviti masa lapang fadli?

Fadli : Saya suka tengok movie…tak kira laa korea ke malay ke English ke…semua layan je.. Yang paling suka tengok genre seram and mystery..cintan cintun tue layan jugak lah sikit-sikit..!=,=”~

4. penting tak follower blog bagi fadli?

Fadli : Bagi saya followers memang penting sebab ia menunjukkan sejauh mana kemampuan kita untuk menarik minat orang lain membaca setiap entri kita!


5. kebiasaannya, blogger suka melakukan aktiviti blogwalking (BW), fadli sendiri suka BW dekat blog yang macam mana? Boleh bagi contoh?

Fadli : Yup..BW memang satu aktiviti yang sangat mudah untuk mempromosikan blog kita kepada khalayak.Macam-macam jenis blog yang telah saya jumpa sepanjang BW.

Saya sukakan blog yang simple dan mempunyai isi yang sangat menarik dan kaya dengan informasi.

6. siapa fadli sabri dalam “satu ayat”.

Fadli : Saya seorang yang blur..kalau orang bertanya kepada saya,saya akan ulang balik soalan tue then baru saya jawab!=,=”~

bersama kawan-kawan time winter

7. siapa fadli untuk 5 tahun akan datang?

Fadli : Insyallah saya akan bergelar Doktor 5 tahun akan datang…doa-doakan ya!=)

8. blog,facebook dan tweeter, mana satu pilihan utama?

Fadli : Sudah semestinya blog!

9. satu perkara yang orang tak tahu tentang fadli sabriJ

Fadli : Saya seorang yang amat boros!haha

zaman kegemilangan sekolah!best3x!

10. akhir sekali, ucapan untuk followers fadli dan juga readers blog Aku&Hidup.silakan.

Fadli : Terima kasih kerana sudi membaca dan berkunjung ke blog saya dan semoga anda semua berjaya dalam apa jua yang anda lakukan serta diberkati Allah S.W.T…Ameen ya rabb!

begitulah berakhirnya sesi temu bual dengan hencek fadli. ES sebenarnya secara peribadi sangat kagum dengan bakal-bakal doktor ni. bukan senang diaorang ni study. memang giler2 struggle.ES sendiri for sure tak mampu, buktinya ES sekarang bukan seorang doktor. bagi ES, bakal doktor ni dapat anugerah minda yang istimewa dari Allah swt. moga nanti anak-anak ES ada yang jadi doktor (tetibe..!!). baiklah, bertemu lagi bersama personaliti lain, di segmen yang sama, akan datang... ma'assalamah.

p/s : tengah nak polish bahasa arab. memang bukan mudah =.=

9 comments:

Saif As-Solihin said...

woooaaaa... ES interview Fadli Sabri plak ye... hebat2... Fadli tu dah la study dekat Mesir... wooo. bakal doktor...insyaAllah... :)

Syafiq Ahadin said...

Go go Fadli!

iAmCekbolat said...

fuyohhh... #trgamam <<<

aindzaya said...

nak juin segmen nie ada can lagi tak?hehe

eddy syrol said...

ain, ada... drop ur email here.atau lebih senang, msg eddy dekat inbox fb ok :)

aindzaya said...

http://aindzaya.blogspot.com/

ainhanani.bokhori@gmail.com.

facebook :
ain dzaya (ainhanani.bokhori@yahoo.com)

*juz for fun eddy..yawww!!

eddy syrol said...

tindakan akan di ambil..tunggu ye (~_~)

miSs aMaL said...

wah!ad inteview ye.nce2..:)

AQ Eyfa said...

wah bestttt nyew kene interview..bila lak nak interview kite..ahakss..