edDy sYrOl

Tuesday, October 18, 2011

kos breakfast anda


berapakah kos sarapan anda? ada orang yang tidak mampu untuk memperuntukkan kos minimum untuk sarapan pagi mereka, tapi kuantiti yang di makan tidak setara, malah tidak menyihatkan badan.

kos sarapan aku :

1. mee goreng : RM 1.00 (dua bungkus)
2. kuih koci : RM 1.00 (5 ketul)
3. kuih bengka kacang merah : RM 1.00 (5 ketul)
4. susu suam : RM 0.00 (sendiri punya)

sarapan ini merupakan sarapan untuk dua orang. aku dan abang aku. so, kos sebenar sarapan untuk aku sorang saja ialah RM 1.50 sahaja. jimat kan? tapi jumlah yang aku makan boleh dikatakan banyak.

tapi kos ini bergantung kepada kawasan korang juga. sebab, tak semua ada jual makanan yang murah. tapi harus ingat..! berbelanja mestilah bijak.

p/s : selamat mengamalkannya (~_~)

4 comments:

Jaa said...

kuih 5=RM1??? biar betik... eddy dok mana nih....

kt kawasan saya nih (Bangi/Serdang)... mee goreng RM1.00-RM1.50... kuih 5 ketul=RM2.00...

Rozuan Ismail said...

dekat sini tak de ygsemurah itu.sgt sedih

ishiko said...

fuhh.. murah yg amat.. kt mna ni??

prefer minum je utk breakfast ^^

hyz said...

kamo ni dok mane dapat makan murah2 ni? nak ddk sana jugak la camni....