edDy sYrOl

Saturday, October 15, 2011

kenali MIKHAIL


aku dah habis baca buku ni. aku baca dua kali sebelum aku pulangkan kepada pemilik asal (~_~). best novel ni. aku bukanlah peminat Ramlee Awang Murshid, sebab as i concern novel karya beliau banyak berkisarkan alam fantasi. aku tak berapa minat alam fantasi ni kalau baca dekat novel, maybe kalau movie consider boleh layan.

Mikhail adalah sebuah nama yang menggambarkan sejarah hitam. sejarah hitam yang kabur dan dibaluti dengan dendam. Mikhail adalah simbol manusia dual identity, simbol manusia yang tenang dalam ketangkasan, berperikemanusiaan dalam keganasan. menjadi alat untuk menyempurnakan misi jahat individu lain adalah sangat menyedihkan. itulah mikhail.

permulaan novel ini sudah cukup untuk menarik minat agar membacanya hingga penamat. watak mikhail itu sendiri yang menghidupkan keseluruhan cerita. kehadiran Raihana menjadi pelengkap kepada watak mikhail, malah merubahnya 180 darjah. mikhail ada ladang anggur..! aku pun terasa nak ada ladang sendiri..huhuhuhu...

novel ni bukan novel cintan cintun, tapi novel kemanusiaan. 5 bintang untuk novel ni. kalau korang nak tahu cerita selanjutnya, belilah :)

p/s : rasa nak beli novel baru lah satu (~_~)

8 comments:

FarhanahAdzlan said...

saya tau novel ini best..
dan teringin untuk membacanya..
tapi saya jenis malas nak beli novel..
dan suka pinjam novel je..hehe^_^
tp kawan2 saya bnyak yg suka novel cintan cintun..
tu sampai skarang xdpat nak baca novel tu..huhu=)

Puan Kutu said...

review la sikit..nak beli tu faham2 sajalah.hehe...

eddy syrol said...

farhana : saya pun pinjam je..hehehe

puan kutu : ala, tu kan dah review sikit2 tu...hehehe

L said...

hehehe,, kenapa laaah ak xsuke mmbacer... huhu


nk taw nikmat dunia? jom bacer...
http://lolz-l.blogspot.com/2011/10/6-nikmat-dunia.html

kim heeruul said...

dh lame gua tinggal kan zaman membaca novel gua..=)

Ikin Nikisa said...

err .. xminat novel .. haha :D

teha said...

akuxsuke sngt bce nvel ramli awg mursyid... hehe

mR.nawza said...

aku mmg suka baca novel RAM..ada gak koleksi..novel ni aku x beli lg..nmpak sngt best!!