edDy sYrOl

Friday, November 18, 2011

Biar Malam Berlalu

saat malam
sepi mengisi relung hati
sepi yang membawa rona rindu
sepi yang membungkam rasa...pelbagai rasa.

malam ini masih belum bermimpi
mungkin tidak mahu ada mimpi
mimpi yang memusnahkan aku
menjadi seumpama debu, terbang pergi tak terkesan
aku tak mahu menjadi debu
mudaratnya juga buatku menjauh
aku ingin malam yang terang
tapi fitrah malam adalah gelita, walau sang bulan bercahaya mencerlang

malam ini tetap ada
adanya suara sunyi seorang penyendiri
bersama unggas yang tidak faham erti manusiawi
lalu aku masih sendiri, bersama malam yang sunyi.

malam akan berlalu
tapi saatnya malam ini berlalu, yang membawa cerita yang kau takkan hadapi semula
dejavu bukan pilihan
saat malam ini berteman sunyi
aku berharap ianya segera berlalu
bukankah hari esok seharusnya indah?
berharaplah.... penyendiri.

No comments: