edDy sYrOl

Sunday, November 13, 2011

Eddy Interview Retis: Keyrill tumpu SPM

Semua........... pe khabar? semoga semuanya sihat sejahtera. sebelum terlambat (rasanya tak terlambat pun kot) ES nak ucapkan selamat menempuh SPM buat semua calon SPM 2011. eh, tak lupa juga calon STPM. ES dulu pun hambek STPM.

sebut tentang SPM ni, Es nak tampilkan seorang anak muda yang akan menempuhi peperiksaan penting ini. ES tampilkan Keyrill Eduardo untuk semua. mari kita ikuti temubual bersama Keyrill.
click pics untuk ke blog keyrill

1. Apa yang Keyrill suka dengan blogging?

Keyrill : Blog, bukannya sesuatu yang sukar untuk kita buat. Ianya hanyalah menulis mengikut sesuka kita. Sebagai contoh, meluahkan perasaan, menulis review samada movie terbaru, music video dan isu-isu semasa mengenai artis dan sebagainya ..

2. Keyrill seorang pelajar bukan? adakah keyrill akan menetapkan masa tertentu untuk blogging atau keyrill ada masa yang flexible?

Keyrill : Good question. Sudah semestinya Keyrill ni pelajar. Jadi dengan itu, tumpuan kepada pelajaran amatlah perlu didahulukan. Blog ini boleh ditulis bila-bila masa, tapi masa untuk mencapai kejayaan seperti SPM hanya sekali dalam hidup.

3. penting tidak follower blog bagi Keyrill?

Keyrill : Boleh dikatakan sebegitu. Pentingnya, mereka akan sentiasa update untuk membaca entry blog yang kita update. Manakala yang tak pentingnya, lepas follow, main tinggal gitu aje ... begitukah 'follower'?




Keyrill Eduardo

4. Soalan lebih santai, selain blogging, apa aktivti masa lapang Keyrill?

Keyrill : Yang ni, biasanya Keyrill men'download' movie and sementara tunggu download tu siap, study sikit-sikit dan menonton televisyen. Masa lapang waktu petang dihabiskan dengan kawan bermain bola ngan gym.

5. Siapa Keyrill dalam 1 ayat? :)

Keyrill : Keyrill seorang yg pemalu. :P


bersama rakan-rakan

6. kebiasaannya, blogger suka melakukan aktiviti Blogwalking (BW). keyrill sendiri suka BW pada blog yang bagaimana?boleh bagi contoh?

Keyrill : Bagi Keyrill, layout tu tidaklah penting sangat. Yang penting adalah perkataan yang dorang gunakan dalam blog dorang tu 'catchy' gitu. Keyrill suka blog itu simple ajelah ...

7. gambarkan Keyrill untuk 10 tahun akan datang. :)

Keyrill : Uit, yang ni Keyrill boleh katakan Keyrill memiliki pekerjaan sebagai seorang chef yang berjaya. (Memang amik bidang chef pun di sekolah ...)


study

8. apa fokus Keyrill dalam setiap blog entry yang keyrill tulis/publish?

Keyrill : Yang ini, Keyrill lebih kepada review movie yang terbaru juga music video tidak kiralah yang terbaru juga 70'an, 80'an dan 90'an. Layan ...


di dalam Utusan Malaysia

9. satu perkara yang orang tak tahu tentang Keyrill. :)

Keyrill : Uik? dengan malunya Keyrill berkata bahawa. Keyrill suke gigit bibir ...


time kecil

10. akhir sekali, ucapan Keyrill untuk semua followers blog Keyrill eduardo juga buat pembaca blog AKu&Hidup.silakan.

Keyrill : · Okey, ucapan Keyrill buat semua followers tak kisahlah blog Keyrill juga followers blog Eddy, terima kasih sebab sentiasa datang dan tinggalkan pesanan di kotak shoutbox juga di ruang komen. Sudah semestinya berharga walaupun hanya satu komen yang korang tinggalkan. Yang penting, jangan main follow aje.

tamat..! sama-sama kita doakan kejayaan anak muda ini. ES masih lagi terasa debaran SPM walaupun dah bertahun tinggalkan. bila ES teringatkan SPM, Es pasti teringatkan rakan-rakan yang dah membawa haluan masing-masing. semoga yang ingin berjaya, dan berusaha untuk memeprolehi kejayaan, akan menggenggam kejayaan yang diimpikan.

p/s : hidup memang sukar. jadikan hati tenang, pasti kesukaran dapat ditempuhi dengan dada yang lapang.

7 comments:

hyz said...

semoga keyrill berjaya jd cheff yang berjaya nanti.. kang leh terai repesi dia.. hek3...

eddy syrol said...

resipi lah..repesi lak..ngeh3x...

tirahzairi said...

haha...hyz gugup tue....gdlak jgk buat si dia yg diinterview...*ayat cm pelik je nie*..hihihi

hawiz said...

wahh.....semua nyer artis....segan2!...

Keyrill said...

@eddy: Thank you, bro Eddy. Uit, malunyer. Hehehehe. Apa2pun, thnk you k very much.

@hyz : Thank you, bro. You too, k. Semoga apa yang dihajatkan akan dapat dicapai.

@misTeaRed : Amboi ... hehehehe. Thank you, ek.

@hawiz : Uit, yang ni bukan artis ek. Student lagi. Ahakz! :)

iAmCekbolat said...

fuyohh.. mmg enterview blogger2 hebak3.. perghh..

ME CTCT said...

kamu memang akn review blog eh...bagaimanakah ciri2 yang dapat kamu reviewkan itu?? eceh! npe ayt skema neh..hahaha