edDy sYrOl

Friday, November 25, 2011

eqbalzack.com Writing Contest [2]: karya terakhir

Saya nak lulus. agenda yang perlu dilakukan:
1. mendekati pensyarah.
2. banyak bertanya kepada pensyarah.
3. ikut peraturan yang pensyarah tetapkan ketika di dalam kelas.
4. rajin menghadiri kelas semua pensyarah.

Saya tak boleh:
1. membodek pensyarah.
2. memikat pensyarah sehingga jatuh cinta pada cinta palsu.
3. mengharapkan belas ihsan pensyarah.
4. menipu pensyarah.
5. melawan pensyarah (lebih tepat kurang ajar).

Saya mahu:
1. menjadikan pensyarah sebagai sahabat.
2. pastikan pensyarah saya tahu yang saya memang benar-benar ingin berjaya.
3. "saya tidak main-main encik/puan. saya benar2 ingin belajar".
4. memperbaiki diri dari hari ke hari.

sama ada pensyarah ataupun mahasiswa, tidak ada salahnya kita buat senarai semak dalam kehidupan harian kita. ia akan dapat memastikan yang kita tidak akan mudah terjerumus dalam perkara yang tidak baik, apatah lagi dalam mencipta sesuatu perhubungan.

tag : ayob

p/s: 5 minit sebelum mid night.. arghhhhhhhhhhhhhh... =.= maklumat lanjut SINI

No comments: