edDy sYrOl

Saturday, November 12, 2011

Mee Kari Ayam Kampung


kalau ikut tajuk, kaw rasa sedap ke makanan ni?hehehehe... mestilah kan?

bahan-bahan:

1. Instant Mee Kari(apa2 saja jenama)
2. Ayam Kampung (di goreng/rebus)
3. limau nipis
4. daung bawang
5. daun sup

cara membuat:

masak instant me. utk hasil terbaik, rebus dulu mee.jangan rebus dengan serbuk perasa KECUALI kaw tahu mcm mana nak anggarkan isipadu air yang bersesuaian. masukkan Ayam kampung tadi sekali dalam rebusan mee sebelum dia matang. bila dah matang, masukkan mee tadi dalam mangkuk.

perahkan limau nipis. masukkan hirisan daun bawang dan hirisan daun sup. dah siap...! selamat makan pagi.

p/s: kenyang. simple is feel good. (~_~)

5 comments:

hawiz said...

haahhaaa......macam2 tol eddy nih...

hyz said...

x makan ayam kampung...

meLLy! said...

pehh sedap:) terliur dah ~

M Mudzamir said...

pandai gak adik aku ni masak rupanya...

eddy syrol said...

hyz : rugilah..hehehe

hawis: manada mcm2..huhuhuh

melly: try ler...

mudzamir: boleh le sikit2 je..utk mkn sendiri..ngeh3x..