edDy sYrOl

Tuesday, January 31, 2012

Gambate Aniki..!!

Apa tu anki? anki dalam bahasa jepun bermaksud abang. tapi lagi proper kalau sebut oniican (kalau salah bagitau yaw).
so, semalam my sister, anak menakan and I telah hantar my bro dekat airport. dia dapat keje dekat PJ. this is 3rd times abg aku pergi sana. first study di johor, 2nd study dekat kedah. and now, kehidupan yang lagi panjang akan dia tempuhi.

agak syahdu juga suasana semalam. sebagai manusia yang agak cengeng, aku terpaksa tahan gak sebak. well, family pergi jauh siapa tak sebak ye dak. actually, ni abang aku yang paling selalu habiskan masa dengan aku di rumah. dulu lah... sekarang tak lagi. =.='

flight dia 4.20pm and sampai LCCT dalam pukul 6.30pm kot. ye ke? doa aku semoga dia kuat menempuhi onak duri di sana, even jauh dari family, kami semua mendoakan yang terbaik.

macam kata akak aku, walau di mana kita berada, kita mesti ingat pada Allah swt. kalau kita ingat, Allah swt akan selalu bersama kita dalam susah ataupun senang.

p/s: gambate anki!!

8 comments:

hyz said...

insyaallah segalanya akan dipermudah

Unknown said...

PJ tu mne????

Unknown said...

sedihnya...

abang dah berpindah....

kuatkan semangat yea korang adek beradik.....

eddy syrol said...

hyz : aminnn

babah pojie: PJ tu petaling jaya lerr

azham: thx

econpolics said...

aku lagi suka dok jauh ngan family sebab membuatkan aku dekat dengan Allah,,, aku bila dekat ngan family aku jd nakal ckit, bila jauh aku akan terkenan ngan family dan disitu aku akan selalu berdoa untuk kehidupan mereka,, dlu aku pernah dok kedah, seriesly baik sangat2 aku,,skang kl,,huhuhu,,sikit2 ar nakalnye,hehe

Nisa Greennnpanda said...

bkn aniki eh?? hehe.. XP

Dzarina Jane said...

macam saya kenal itu entrance.. LLCT KK??? (kalau salah tolong betulkan) huhu...

eddy syrol said...

yup..LCCT kk.. terminat 2...hehehe