edDy sYrOl

Sunday, March 25, 2012

Breakfast: Mee goreng udang ala mamak

Justify Full
Kaw kaw sekalian suka tidak makan mee goreng? mesti ramai yang suka kan? pilihan paling tepat kalau malas nak makan nasi ialah memilih menu berasaskan mee termasuklah mee goreng. Mee mamak adalah antara menu yang kebanyakan orang-orang suka nak makan. Maybe sebab mee mamak ni agak pedas ye. Orang Malaysia kan suka pedas-pedas.

Ni aku buat tadi pagi. Ekceli perancangan asal nak buat kwe tyau (ejaan kompius di sini) goreng udang. Tapi bila aku check benda tu dah takboleh pakai. expired sudahhh.. maka option lain setelah aku dah penat-penat basuh udang ialah mee kuning.

Cara dia simple saja, macam goreng mee yang lain. Cuma yang ni bahan dia simple-simple saja. Bawang merah dengan bawang putih di hiris halus. Make sure ada cili boh. Udang aku potong dua supaya secara psikonya nampak banyak (bahahaha). Goreng biasa saja ya kawan-kawan. Make sure mee goreng mamak ni dia kering sedikit ye, dan pedas...

p/s: tadi makan kenduri (~_~)

5 comments:

Aesya Zealous said...

pandai masak...

nak sikittt

Jujue said...

alahai.. sedap nye.. buatkan utk sy boleh sbb sy mls masak.. hikhik..

hyz said...

sy x bape suke pedAS.. ADAkah saya masih org mesia?

eddy syrol said...

aesya: huhuhu

shifa: jgn r malas2..huhuhu

hyz: ko kan mmg d ragui kewarganegaraan..

vendoline said...

antaq la siki..lapaq ni