edDy sYrOl

Monday, September 10, 2012

Anai-anai mengganas


Weekend lepas, bilik aku telah mengalami sedikit suasana kelam kabut dek serangan anai-anai. Ohh kejamnya anai-anai itu. Rujuk kepada gambar di atas, anai-anai tersebut telah merosakkan kayu. Teruk sangat-sangat.

Sedikit info:

Anai-anai hidup dan bekerja dalam kumpulan-kumpulan, yang sejumlah besar ahlinya bekerjasama,yang dinamakan koloni. Anai-anai juga mempunyai sistem mengagihkan fungsi dan tugas yang tersusun di kalangan koloni,jenis anai-anai yang berbeza yang mengerjakan tugas masing-masing selalunya dikenali sebagai kasta. Kasta dalam koloni anai-anai ialah permaisuri-permaisuri,raja-raja, pekerja-pekerja,askar-askar dan alat-alat. Permaisuri dan raja anai-anai membiak untuk menambah semua ahli lain dalam koloni itu



Oleh kerana kayu yang dirosakkan betul-betul di belakang almari pakaian, almari terpaksa dikosongkan untuk membuat pengalihan. Nak sembur racun kat kayu tu. Pokcik tak tahu nama racun tu, tapi menurut abang ipar pokcik racun tu memang khas untuk membunuh anai-anai beserta sarangnya. Bila dah bancuh dengan air, letak dalam alat penyembur dan sembur pada kayu yang suspected ada anai-anai, sembur sampai kayu tersebut basah. Bau racun tu kuat sangat.


Lihatlah baju-baju yang dikeluarkan dari almari. Almari pun kena sembur, takut ada pula dia bermastautin dalam almari, habis pakaian kang. huhuhu... so, yang duduk rumah kayu macam pokcik, silalah berhati-hati. Anai-anai ni bahaya sangatttttttttttttttttttttt....!!!

p/s: setiap ciptaan ada kelemahan ada kelebihan

8 comments:

hawiz said...

kejam anai2 itu..hahaaha...tangkap2!!

Qarr Jalil said...

baik pokcikk..
saya turuti pesanan pokcik

eddy syrol said...

sila berhati-hati kawan2..huhuhuhu

eddy syrol said...

sila berhati-hati kawan2..huhuhuhu

nadia farhana said...

haii kita sama group for BLOGGER 3 : BATTLE ROYALE. anything just tell me. . .nice to know you :)

Cheida_Mymee said...

hi as-salam..
cheida dr sagment batle royal 3..
saja nk berkenal-kenalan blur x tahu nk taip apa.. hihih da...

eddy syrol said...

hai nadia and cheida (~_~)

Awie Omar said...

kalau tak diracun anai anai ni, silap haribulan boleh roboh rumah kayu.