edDy sYrOl

Tuesday, September 18, 2012

Blogwalking satu hobby


gambar hasil carian google

Blogwalking merupakan satu rutin bagi seorang blogger. Well, mungkin bukan satu kewajipan untuk mereka yang agak bz dengan rutin harian yang lain, tetapi mungkin menjadi satu kemestian / addicted bagi yang memang kaki blogging.

Aku pun boleh dikatakan hobby / addicted dengan blogwalking (BW) ni. Sehari tak BW macam tak sah, walaupun agak bz. Mesti curi sedikit masa at least baca 1 entry paling menarik pada satu-satu hari.

Suara sumbang: tipulah pokcik eddy. Tak nampak pun BW.

Ekceli, aku nak bagi sedas pada yang cakap aku menipu (mood garang..!!) Sebenarnya, kemungkinan ramai yang tak nampak aku BW sebab aku jarang drop comment kalau aku BW. Biasa dulu-dulu rajin juga say hai di chatbox kalau malas komen, tp sekarang ni dua-dua pun agak malas. How? jangan salahkan pokcik dan bukan faktor usia. Faktor paling tepat ialah faktor masa. Kadang-kadang dalam satu-satu masa pokcik boleh view 4 ke 5 entry (perminit). So, kaw bayangkanlah mcm mana pokcik nak rajinkan diri untuk komen? kalau ada butang like InsyaAllah akan di-like.

Ringkas cerita (sebab dah panjang melalut), aku rasa BW ni boleh membuka minda kita as a blogger. Sebab kalau dalam list blog yang aku follow, ada pelbagai jenis blog telah di-add dalam list. Blog gossip, motivasi, keagamaan, informasi umum, komik, dan lain-lain. Dengan kepelbagaian ini, bayangkan kalau semua buat entry baru, dan kita baca satu persatu, minda kita pasti boleh terbuka dengan pelbagai isu. Taklah kita ni jadi manusia yang duduk depan laptop dan lupakan dunia luar. tak gitchu..?!! <---- gedik.

p/s: sedang rajin menaip..hewhewhew

4 comments:

hazwan hairy said...

kan2! kdg2 msuk xdrop juga..hehe..bw skrg lite2 ja sbb xde kemudhan dah T_T

eddy syrol said...

sila bersabar

Anonymous said...

acyeh wah!

Awie Omar said...

INFO TERKINI – BLOGGER 3 : BATTLE ROYALE
Entri B3:BR episod 2 telah disiarkan.
http://awieomar.blogspot.com/2012/09/blogger-3-battle-royale-episod-2.html
Mulakan misi anda untuk menyiapkan tugasan demi menyelamatkan anda dan ahli kumpulan dari tersingkir.
Keputusan terkini Tugasan Imuniti Episod 2
DEUX : 1 entri
Senshi BurogÄ : O entri