edDy sYrOl

Thursday, September 6, 2012

masa yang pantas


why kah, aku terasa masa tu berlalu cukup pantas. Adakah hanya aku yang rasa kepantasan waktu berputar. Atau ada di antara kaw yang merasakan masa berjalan cukup perlahan? Entah kenapa aku rasa baru semalam hari isnin. Apa ni? Apa dah jadi? Mimpikah aku.............

=.='

Bertapa pentingnya masa kepada manusia. Bertapa Allah telah berikan masa 24 jam, 7 hari seminggu, 12 bulan setahun. Semuanya itu cukup sebenarnya. Tetapi kenapa masih ada di anatara kita yang masih merasakan kecukupan masa itu tidak memadai? Harap Allah ampunkan aku....

Melihat orang-orang sekeliling, ada yang selalu membuang masa. tengok budak sekolah ponteng, anak-anak muda lepak kat bus stop, manusia-manusia bodoh main judi.... apa mereka-mereka ni dah terlampau banyak masa kah sampai melakukan sesuatu yang tidak berfaedah? Kalaulah masa itu boleh didermakan, aku akan merayu untuk mereka dermakan masa pada aku. Sebab aku rasa masa sekrang berjalan terlalu pantas, tetapi aku masih tertinggal di belakang. I don't like it.

p/s: mari berusaha pelihara masa yang ada

7 comments:

Awie Omar said...

Salam sejahtera. Saya Awie Omar dari awieomar.blogspot. Dah lama rupanya follow sini. Dengan ikhlas hati nak menjemput anda untuk sertai game top "BLOGGER" musim 3. Segala yang berkaitan pasal game untuk musim 1 & 2 boleh tinjau kat blog. Senang je caranya nak sertai game ni. Tak perlu buat apa apa entri. Hanya follow blog "Awie Omar" dan komen di mana mana entri dengan menyatakan "SAYA SANGAT MAHU SERTAI BLOGGER 3 : BATTLE ROYALE". Harap sudi la menyertainya. Ganjaran pasti ada untuk pemenang :)

hawiz said...

masa...sstu yg xdpt kite duga...bilakah ..apekah....hanya ALLAH saja maha mengetahui..erkk...ustaz lak..hihi

Awie Omar said...

nak tanya, edy follow blog saya guna id nama apa?

Awie Omar said...

sy dah periksa nama eddy tak tersenarai sebagai follower blog saya. harap eddy sudi tekan butang follow blog sy tu, ini sekadar melengkapkan syarat penyertaan segmen BLOGGER 3 yang edy nak sertai tu :)

Aku pengembara said...

Post nie membuka mata saya kejap..

Anonymous said...

iya, sebagai ingatan jumaat yang baik

vendoline said...

hahaha ko pon pnah ponteng gak kan.hehehe aku pon tak cukup masa kalau pikir