edDy sYrOl

Wednesday, October 10, 2012

Sembang malam ini

pokcik tak tahu nak update apa. Just pokcik rasa nak menulis something saja.

Ada a few matters yang berlegar-legar di fikiran pokcik. Kadang-kadang buat pokcik rasa sakit kepala. Well, biasalah kalau stress banyak fikir mesti rasa sakit kepala. Tapi hari tu pokcik ada baca dekat satu majalah ni dia cakap stress baik untuk kesihatan. Tapi stress yang terkawal lah, bukan yang luar kawalan. Nanti kaw kaw sekalian boleh cari dekat google.

Fake...!! kadang-kadang aku rasa dah jadi fake. Fake dengan cuba jadi baik kepada sesiapa pun. Tapi bukan niat aku nak tunjuk baik pun, just aku terfikir kalau aku tak buat baik pada orang lain, mcm mana kalau orang lain buat tak baik pada aku? bukankah perlakuan baik tu akan dapat ganjaran yang baik juga? Tapi baik tu kena berpada-ada juga. Harap aku dapat latih diri untuk ikhlas dalam setiap perbuatan.

Kelemahan? aku senyum sendiri bila fikir kelemahan yang aku ada. Kaw tau lah kan setiap dari kita pasti ada kelemahan masing-masing. Dan yang paling tak boleh tertolong, ramai di anatara kita yang lebih suka untuk lebih dahulu melihat kelemahan orang lain berbanding melihat sisi kebaikan mereka. Tapi, kalau kaw menghadapi situasi ini, apa kata ambil kata-kata memperlihatkan kelemahan diri kamu itu sebagai satu yang positif. jangan cepat melatah dan marah-marah. Ingat bahawa Allah SWT ciptakan tiap kejadian atas dasar kasih sayang-Nya pada kita. So, kata-kata menrendahkan diri kaw kaw semua tu tidak ada nilainya sedikit pun jika dibandingkan janji Allah kepada mereka-mereka yang bersyukur.

Isnin depan adalah hari perjuangan. Hari perjuangan seperti dulu-dulu. Semoga Allah permudahkan semuanya.. Tolonglah kami yang sering tak terdaya ini ya Allah....

p/s: esok-esok kita sembang lagi ya :)

7 comments:

Luqman Zakaria said...

kalau cakap pasal stress..huarghhh..hari hari stress..kalau stress hari2 tuh terkawal lagi x..haha

eddy syrol said...

lukman..alamak, bahaya tu...sila bertabah hati..huhuhu

hawiz said...

stress adelah sinonim dgn hidup...so..sabarlah

eddy syrol said...

yup hawis

inche hlovate said...

stresss ni takde keje

eddy syrol said...

inche: sabar sabar

Awie Omar said...

INFO TERKINI – BLOGGER 3 : BATTLE ROYALE
Tips : Kalau tak sempat buat TUGASAN IMUNITI atau tiada entri untuk dipilih, maka gunakanlah SENJATA KHAS anda.