edDy sYrOl

Saturday, November 17, 2012

lecak ka becak?

Hujung minggu yang sedap untuk rehat-rehat sambil makan buah prunes... Merehatkan diri padahal ada lagi report nak buat. Tak habis-habis report report report, tugasan...... pi mai pi mai sajooo...

Ohhh.. jiran ada majlis kahwin harini. Baru saja pergi td, bertemu juga dengan dua kawan lama waktu di sekolah menengah. Satu kelas dengan pokcik waktu form 6. Sorang wanita ni nak kahwin bulan Disember. Sorang lagi sepertinya sedang meniti hari-hari indah dengan kamera DSLRnya.. Zaman ni kan zaman DSLR merata-rata.

gambar hiasan semata

Sebenarnya, apa bunyi yang betul? BECAK or LECAK? pokcik pun confuse... Biasalah musim hujan kan, kawasan pun perkampunga. Maka, tanah pun jadi basah, berlumpur dan jadilah becak/lecak. Eh, mana betul ni? tabah je lah.... musim hujan memang macam ni. Tapi, ok jugak, ramai tetamu hadir disajikan dengan persembahan nyanyian =.='  harap berhentilah di waktu malam. Agak mengganggu tidur dan ketenteraman. huhuhu.. 

p/s: Selamat pengantin baru......

8 comments:

hawiz said...

hahaa..becak bukan?

the malay male said...

Dua dua boleh :-)

mieza said...

biasenye gune lecak..
xtau laaa lecak tu btol ke idok..

Rapunzeel Cikilolo said...

ikut ler dialek masing2. yang penting maksud kesampaian :)

Edy Fee said...

aku pon konpius.hhahaa

zila manaf said...

tau xpe jum tanya ustaz azhar idrus nk hehe

Cik Pensil said...

lecah ~

haha

aswadz said...

apa pakai becak. lecah pun ye gak.