edDy sYrOl

Saturday, March 5, 2011

rindu



rindu? sape ko rindu ni eddy? ape bende yg ko rindu?

siapa dan apa? banyak jawapan pada persoalan ni..

1. aku rindu zaman sekolah menengah aku. terutamanya zaman form six, zaman yang paling gemilang lah bagi aku. setiap saat time form six tu aku dapat rasakan bende2 yang menyeronokkan. dapat lagi member2 yang bezt2 cam are_long, adzmin, puyun,jila,xauxie,dll yang semuanya giler sporting kalau buat aktiviti. one day, time hari taya aidilfitri, kiteorg g jenjalan nek motor. berpasang-pasang lagi. heheheh.. tapi tapi tapi bukan berpasangan kapel tau. just ada a few pasangan je yang memang kapel, aku tak yew... aku bonceng sorang awek yg kecil molek. sorry takleh bgtau nama dia kat sini. dekat satu round about tuh, tiba2 kiteorg terserempak dengan cikgu sekolah. jeng3x.. cikgu ni garang tau. garang tp fev kiteorg la sbb dia pandai ambil perhatian kiteorg kalau mengajar. so nak di jadikan cerita, habis je cuti raya, sebelum dia memulakan kelas, mukadimah dia adalah sesi perli memerli kiteorg.plus sesi ceramah yang leh tahan lamanya.. rindu dengan cikgu dayang.huhuhu.. yang pelik, camne cikgu disiplin leh tau?adesss... merah padam muke ketua pengawas ini..hehehehhehe...

2. rindu dengan masa2 study dekat U yang dah hampir masuk 2 tahun tinggalkan. zaman universiti ialah zaman yang ko rasa ko nak buat ape, ko buat je lah. zaman yang ko rasa study tu bukan satu bebanan tapi satu keseronokan. zaman yang ko rasa kawan2 semuanya panjang langkah, dan zaman kalau ko tak buka minda dan mata luas2 ko akan ketinggalan. zaman yang ko dpt duit free tanpa keje (duit pinjaman derr) tp tak pernah rasa cukup. zaman yang penuh dengan aktiviti2 yang menyeronokkan (ruginyer org yg masuk U tp pasif). zaman yang aku rasa nak nangis bila dah graduasi, dah tua aku ni ek... rindu dengan bilik single aku yang aku rasa first time tido kat bilik sendiri tanpa gangguan sape2 (walaupun ada gak makhluk yg suke ketuk2 bilik aku minta itu dan ini). zaman aku kenal dunia ni sebenarnya penuh dengan pancaroba. aku rindu BBQ dkt pantai ODEC, rindu nak jogging berbelas km dr kolej kediaman ke pantai, rindu dengan bas yang gile lambat dan giler sikit malah giler berebut org nak naik.. rindunyaaaaaaaaaaaaa!!

3. aku rindu pada si dia ni. si dia yg betul2 membungakan hati aku (jiwang seyy..sila muntah!).. rindukan dengan nasihat2 dia. rindukan motivasi2 dia. rindukan suara yang menyenangkan aku. rindu pada SIAPA DIRI DIA. aku pernah ckp dengan dia ANDAI MERINDUI ITU SATU DERITA, AKU PILIH DERITA (ni lirik lagu sebenarnya), tapi betullah.. merindui org yang kita sayang itu satu kesenangan walaupun rindu tu sakit tau. stuju tak rindu tu sakit? ke selapan?ngeh3x... saya rindu awk sgt2.. :)

p/s :- merindui hari2 ketenangan + hari2 kemenangan sebagai manusia kerdil di muka bumi ini.

3 comments:

husna mukhtar said...

sayarindu awak jgk hihi
btl2.
rindu tu sakit kn pakcik.
betul la omputeh ckp

love is about pain

hawiz said...

betol2..rindu time dok u..huhu..semua dh terpisah skrg..keje jauh2..waaa....

eddy syrol said...

husna :- love is always considering of pain... tintong

hawis :- kann... :(