edDy sYrOl

Friday, April 22, 2011

setuju dan tak setuju

Bismillah....
Assalamualaikum n good morning semua....

ekceli tadi baru tengok di TV. aku tengok secara tidak langsung je lah. aku tengok kebanyakan manusia-manusia yang muncul di TV suka sangat bersetuju dengan sesuatu perkara yang di canangkan oleh pihak-pihak tertentu. BTW, apa yang aku nak cakap ni lebih banyak pada kiasan k, tanak lah cakap direct kang masuk penjara lak aku kan...hehehehe

mcm ni lah, bila tengok dekat TV, apatah lagi di saat ini, ketika pilihan raya dah nak dekat, berita adalah segmen yang paling aku malas nak tengok. untuk apa tengok berita? 50- 70 % pasti berita memburukkan pihak lain. kadang2 isu yang sepatutnya ditangani BERSAMA jadi "isu bola". tendang pada orang itu dan ini,


lagi, tadi aku tengok apabila sesuatu dasar telah di cadangkan oleh pihak tertentu, ada insan yang di minta untuk memberi komen ni suka je cakap tanpa fakta. yang lucunya negara korea, jepun, NEGARA BANGKOK....keh3x... aku nak muntahijo je dengar negara bangkok disebut...hwa3x... NEGARA BANGKOK ni kononnya salah satu negara maju. erkk, maju ke?stabil ke?u answer for me lor...

sorrylah, aku ni bukan nak jadi kaki complain, tapi sebagai individu yang diberikan hak bersuara,perlu bagi aku untuk kemukakan pendapat mengenai MANUSIA-MANUSIA LALANG ni. yer lah, mereka-mereka ni akan ikut je dimana angin bertiup. tak kisah sangat asal diaorang yang boleh hidup. susah la macam tu.. di negara yang makmur ni, perlulah berpandangan lebih jauh. jangan sesekali mudah anggukkan kepala, tapi jangan pula bersikap ganas kalau tak bersetuju. buat kajian dan berbincang. jangan sedap mulut je nak bagi cadangan itu ini. priority kena difikirkan.

p/s : tetibe lak aku nak berfikir tentang nasib bangsa... eheheheheheh... (~_~)

3 comments:

hawiz said...

tak minat sgt sal politik..msg2 tuding menidung..xtau mana satu yg betol...so..huhu

AZRUL AZMI said...

ni pasal apa ni?....

eddy syrol said...

tuding menidung ye sepol hawis.. ko ni kalau bab typo aku paling suke..keh3x...


azrul azmi : ni kan kiasa..hehehe..tak faham ek? ce baca balik2, mesti faha :)