edDy sYrOl

Wednesday, May 11, 2011

tahi lalat

Bismillah...
Assalamualaikum...

korang ada tahi lalat tak?banyak tak? aku ada la beberapa dkt muka ni, mmg leh nampak lah dalam jarak 20 meter..hehehehe... nape leh tumbuh ni tahi lalat?

sebenarnya, Tahi Lalat (Nevi) adalah pertumbuhan kulit yang kecil dan biasanya berwarna gelap, yang berasal dari sel-sel penghasil pigmen (melanosit) di kulit.. Hampir semua orang memiliki sekitar 10 buah tahi lalat, yang biasanya tumbuh pada masa kanak-kanak atau remaja. korang ada yang lebih banyak lagi tak dari bilangan ni?hahahaha...

BTW, good morning....

p/s : stau aku tahi lalat ni ada tanda2 dia... percaya tak? (~_~)

9 comments:

Asyraf Arif said...

tahi berlalat adelah. HAHA kidding. mestilah ade. kalau takde tuh mesti dah buat treatment buang tahi tuh. haha

eddy syrol said...

hehehe..ni mesti banyak ni kan kan kan? ngeh3x..

EYFAalias said...

tak banyak. takat satu dua je ada la :p

eddy syrol said...

ye ke? cuba check tol2...kdg2 kite tak tahu belakang badan..blakang kepala..tapak kaki..hehehhe

Cahaya Adliana said...

Ouh iyakah? baru tau ni. Sepanjang pengetahuan sya, tahi lalat muncul sebab lalat tu memberakkan tahinya ke muka .. he3

eddy syrol said...

ana....ko lah paling menang punya statement..keh3x...

Cahaya Adliana said...

Ngehee...

Azmie said...

kat pipi ada 1, sumer tempat pun ada spt tangan, jari, dada, kaki.. kat tempat anu pon ada oopst! =)

eddy syrol said...

azmie : HAMBOYYYY...suke hang ek..hahahha