edDy sYrOl

Friday, June 24, 2011

sabar mencapai impian


sekadar gambar hiasan

semua orang ada impian, atau boleh kita sebutkan sebagai cita-cita. dalam impian itu satu hari nanti kita nak jadi mcm ini, tak pun nak jadi mcm itu..tak tak tak, kalau boleh nak jadi macam dia tu lah...

banyak sebenarnya yang kita impikan... tapi, bukan semua dari kita akan dapat mengecapi impian itu dengan mudah. tahniah buat mereka yang sudah dapat menggapai impian tersebut. tahniah buat anda. anda hebat. tapi, buat mereka yang masih menapak untuk mencapai impian itu, teruskan sahaja... semua itu bukan mudah...

Rasulullah saw juga punya impian dalam dakwahnya, dan dalam mengejar impian menyebarkan agama Allah, bukankah baginda menempuhi pelbagai rintangan yang sangat dahsyat. syukurlah mungkin kita hanya menerima rintangan biasa2 saja. andai rintangan masih ada, anggaplah yang Allah masih sayangkan anda dan sedang merancang sesuatu yang maha hebat untuk anda.

p/s : pokcik pun ada banyak impian (~_~)

10 comments:

saiazuan said...

impian aku nk dapat apa yg aku tak dapat.. huhu tamak kan..

eddy syrol said...

hahaha..,no comment derr

Aman Ibrahim said...

yup, bila dapat ujian atau rintangan, just think that Allah loves us and better things await in the future

eddy syrol said...

i agree with u mr.aman (~_~)

sergeant keroro said...

setiap orang pasti ada dugaan dan halangan dalam mencapai impian :)

eddy syrol said...

sajen keroro : saya setuju dgn anda :)

niena shopping2u said...

setiap apa yg diimpikan, tak semestinya tertunai.. usaha itu perlu ^.^

anda sudah bersedia menghadap kematian?mati itu perlu..!

eddy syrol said...

niena : sedia tak sedia, kena juga menghadapi kematian... (~_~)

ct N honey said...

impian mmg byk tapi nak melaksanakan tu yg susah...

Komen Ustazah Siti Nor Bahyah tentang lawak Sepah dalam Maharaja Lawak
Datuk-Michelle-Yeoh-disenarai-hitamkan masuk ke Myanmar

eddy syrol said...

ct n honey : betul tu