edDy sYrOl

Thursday, October 13, 2011

Nasi Goreng Spontan


pagi ni, aku rasa macam sangat rajin. hakthui..!
so, akibat dari kerajinan aku, maka aku terfikir nak buat nasi goreng. tengok nasi kat dalam periuk masih banyak lagi. setelah mengenakan seluar hawai warna oren (perlu ke kaw tau?), aku check2 lah peti ais. tak tahu nak ambik apa nak campur dengan nasi ni. natijahnya, aku ambi fishball dan setangkai cili bombai kaler ijau.

then aku tengok rak bahagian perencah masakan. blasah je ambik udang kering, bawang merah+putih. udang kering aku tumbuk lumat. bawang aku hiris halus sambil membayangkan mona fendi.. erkkk..!!

tetibe, time aku usha2 rak, aku terjumpa perencah nasi goreng briani. dengan kebijaksanaan aku (pui..!) aku jadikanlah salah satu benda yang perlu dimasukkan dalam nasik time aku goreng.

pic kat atas tu lah hasilnya. SEDAPKAN...!! aku tabur hirisan telur dadar (tanpa membayangkan monafendi). kat tepi pinggan tu aku kulinari-kan sikit kekdahnye, buh kicap manis. aku penggemar kicap!

p/s : mesti korang menguap baca kan? okbai..

10 comments:

Anum said...

nasi goreng sedap...
hehe

wanie wonek said...

ingatkan apa la yang hitam2 keliling nasi tu. kreatif jugak la. tapi sedap ke x ni ?

eddy syrol said...

hehehe...mat kicap ni..ngeee.. sedap? err..ntah...

pudenz said...

haha..nasi goreng best tuhh..
mehh tgk ak wat ape lak pg td.. huhuu

Edy Fee said...

asal ade pola warne lak tetiba tu..spontan hbis

call me yaya!! said...

msti rasa dia tawar2 kan? hak3

hyz said...

agak mengerikan tgk hasilnya.. keh3...

ABU said...

wah lama dah aku ndak main masak masak..

Cik Nurul said...

lapa lapa lapaaaa...~

Peto (nurul izzati) said...

sedap kee ni ? hihi ;D