edDy sYrOl

Friday, October 28, 2011

regular black out



agak tension di sini. asal maghrib dan malam2 SESB tak mampu nak salurkan bekalan elektrik dengan baik. ape ni ape ni? ada masalah ka? apsal tak mention dengan pengguna? pengguna bayar bil kot..

ekceli, inilah masalah dan dilema yang kami kami kami di sini hadapi. i believe kalau dkt bandar SESB buat mcm ni, dandan kena complain dan kena hentam. haritu aku dah buat complain, aku call careline SESB, drg cakap ada masalah dengan ape tah aku lupa. i don't wanna know about the problem (betul tak?) sebagai sebuah syarikat monopoli, electricity yang memang takde yang nak saing, dan juga syarikat swasta, seharusnya effectiveness menjadi keutamaan. bukankah dalam prinsip sesebuah perniagaan, kepuasan pelanggan is priority? ke ada method baru? ce kaw bisik sikit kat cuping telinga aku yang suci ni?

well, bukan apa. kadang2 ada syarikat yang ambik mudah hal2 mcm ni.apatah lagi di kawasan luar bandar, they just simply threat customer as ****. aku masih ingat zaman 90-an dulu, time tu tak salah masih lagi nama lembaga letrik, drg akan tampal pengumuman2 kalau ada masalah dengan perkhidmatan. so now, what happen? adakah semakin hebat teknologi semakin sukar maklumat utk disampaikan? lu pikir lah sendiri..

p/s : bukan marah tapi nasihat =.=

5 comments:

Unknown said...

dah la malam kan.mesti panas

shamyheart said...

SEBS tu apa?

Kesiannya.. mungkin nak suruh jimat bayar bil. haha~

lelakiterindah said...

ala ala tension blackout...panas, tk leh watch tv, tk leh mengonline, sabor jer la ....

ed shokolath said...

aq rasa mesti sebab x de saingan... jadi.... tu yang dye wat bodoh je dgn complain customer

Z.I Zam Ijam said...

sesb suroh ber-jimat lah tu ,
^^