edDy sYrOl

Saturday, October 29, 2011

saya stress


stress-nya bila ....

.... bila ada someone yang harap kita fulfill kehendak dia sedangkan dia tidak tahu yang kita sebenarnya tidak mampu untuk penuhi apa yang dia inginkan. stress di sini sebab kita tidak mampu memenuhi kehendaknya dan ada sedikit bebanan kerana kita rasa mahu penuhi tetapi tidak mampu melakukannya.

.... bila ada someone yang tiba-tiba cakap sesuatu yang anda tidak buat, tetapi dia rasa anda buat. stress bila this kindda miss communication happened. sometime we haven't chances to explain tapi kita terus dikatakan seolah-olah melakukan kesalahan. this is stressful.

.... bila anda rasa ingin berubah, tetapi masa lalu yang tidak baik datang seolah-olah menjadi penghalang kepada keinginan anda untuk berubah. stress kerana kita benar-benar mahu berubah, dan di saat keinginan itu kuat dalam diri, ketika itu juga masa lalu yang tidak baik betul-betul hampir dengan kita.

.... bila kita mahu menyelesaikan kerja tetapi hati dan minda kita berada pada hal-hal lain. this is unpredictable.

.... bila kita mahu sedikit ruang untuk diri kita, tetapi tiba-tiba datang pula gangguan yang menghapuskan ruang yang kita cipta.

stress bila kita mahu jadi baik, tetapi ada yang tidak percaya bahawa kita akan jadi baik.

p/s : agak serious malam ini =.=

5 comments:

hawiz said...

cakap jer pegi mampos kt dier..habis citer..

kim heeruul said...

inilah dugaan hidup..
bnyk kan bersabar..

misSbLurRy said...

buat ape nak dengar ckp org...
as long as perubahan dalam diri kita tue leh wat kita terasa lg aman just go on....jgn sebabkan org kita di takuk yang lama....

hyz said...

no 4 tu mmg stress

aindzaya said...

dugaan..
buat je la apa saja sekadar yang termampu..yang penting jangan putus asa....sebab kita sedang berubah kearah kebaikan....
abaikan mulut orang..tapi ikut kehendak diri..
tiada sapa yg ley paham diri kita sendiri selain diri kita..