edDy sYrOl

Wednesday, November 9, 2011

Sang Pencinta



Seorang yang sangat hebat cintanya
sering merasakan sakit dalam rasa cintanya
menongkah kemampuan diri dialah manusia
hanya asbab mahukan cinta

Seorang pejuang cinta
yang mencintai saudaranya dengan derita
deraian air mata bukti luhur dirinya
bukan dendam tapi kasih sayang atas rasa cintanya

Seorang penyair cinta
yang tak pernah jemu ungkapan sayangnya
pagi, tengah hari, petang, malam
malah sebelum lena ucapan bak madu menemani lelapnya mata

Wahai sang pencinta
jangan kau tutup mata mu
celiklah kerana aku perlukan cinta itu
peluklah aku dengan cinta mu
sumpah! aku ingin rasai kehadiran mu

Duhai sang pencinta
aku menulis dengan tinta air mata
mengalir bak sungai, namun belum mampu menyejukkan hati ku
terbatas langkah ku, lalu maafkanlah aku
jangan kau katakan ingin pergi, kerana aku ingin membalas cinta mu
Demi Yang Maha Mencintai, ku lafaz nama mu
dalam tiap waktu aku merindui Pencipta cinta

aku kuat kerana kau kuat
aku takut lemah dikala kau merasakan lemah
jari kita terpisah, hati kita bertemu
kerana cinta , wahai sang pencinta
percayalah akan ku kejar kamu

aku ingin cinta mu
aku berhutang cinta mu

p/s : hukss...

2 comments:

vendoline said...

ayoo jiwangnye..hehehe cube mnasuk pertandinmgan menulis sajak cinbta...hehehe kawan aku menang 300 temopat ke 3...tulis sajak

hyz said...

hebat!!!! ~ tepuk tangan... apa lagi, p antar kat paper, mana tau ada rezeki tersiar dlm paper, dpt gak income.. hek3.