edDy sYrOl

Tuesday, December 20, 2011

Blogger Suka Malukan Orang


Semenjak dua menjak ni, aku rasakan makin ramai blogger yang suka menyiarkan perkara yang mengaibkan orang lain. kebanyakan dari mereka adalah blogger yang menyiarkan berita dalam kebanyakan entry mereka.

memang tidak dinafikan bloggers ini sangat popular. bila mereka post entry, ramai giler readers yang akan view, baca from top to toe, walaupun tak dapat banyak komen. sebab blog mereka adalah blog berita, fitrah lah kita semua ni suka baca berita. ye dak?

oleh sebab itu, ada bloggers yang mengambil kesempatan dengan ada beberapa isu baru-baru ini.memanglah ada isu hangat yang terjadi semenjak dua menjak ni, aku sendiri bukan nak salahkan bloggers tersebut kalau nak paparkan berita berkaitan. TETAPI apa yang mendukacitakan, terdapat bloggers paparazi ni yang dah melampaui batasan. bagaimana yang kita kata melampaui batasan?

memang perkara BURUK yang diceritakan itu benar. tapi, apa alasan korang-korang untuk korek lebih dalam lagi kisah peribadi tersebut sehinggakan korang nak orang ramai tahu akar umbi pihak terlibat?adakah ini yang korang nak katakan sebagai memberi kesedaran kepada masyarakat melalui blog korang? SANGAT MEMALUKAN... korang bukan menjadikan keadaan lebih baik, tapi telah mengaibkan pihak-pihak terlibat. andai si A yang bersalah, umpamanya, korang juga telah buat entry memalukan keluarga dan sahabat handai si A. MEMALUKAN sikap korang-korang ni.

jadilah blogger yang tahu menjaga batasan. jangan pula kerana mengejar nama sebagai blogger popular, atau nak kejar duit iklan, korang nak melampaui batasan yang perlu korang jaga. ingat, hari ini kita malukan orang lain, esok-esok tak tahu lagi nasib kita bagaimana. jangan pula nanti kita juga dimalukan sampai BOGEL.

p/s: selalulah beringat. jangan niat menghalalkan cara.

7 comments:

Papa PUSS said...

Salam

Tetapi itu yang hakiki kan?
Kalau boleh jgn la kan..
Nak halang karang kata tu blog dia,
hak dia..:)


Follow here...
Hope hit me back.. Thanks :)

Anum said...

macam2 la dunia blog nie

hyz said...

dimalukan sampai bogel? wow. i like da statement

Miss N™ said...

betul tu..nak menulis pun agak2lah..

Aku By Pojie said...

Setuju entry nie.. gara2 nak traffic semua abis dibelasahnya.

eddy syrol said...

just berpendapat =.=
kalau salah tolong betulkan (~_~)

amny said...

nasib baik saya takk...eh, ye dok ? huu