edDy sYrOl

Wednesday, December 14, 2011

Menyimpang ke Simpang Mengayau

pada 8/12/2011 iaitu time bday aku yang ke 17 tahun *HAKKKTHUIIIIHHH (hehehehe) aku telah buat pertama kalinya semenjak hidup di dunia ni ke Simpang Mengayau. apa itu Simpang Mengayau? sila google ye. merupakan kawasan peranginan antara yang feymes di Sabah. perjalanan dari rumah aku bapak jauh, errr...ekceli taklah jauh. dalam 3 jam. tapi 3 jam tu kalau buat ukuran masa aku pergi town,KK aku boleh pergi+balik dan pergi sekali lagi ke kk. azab tak azab?huhuhu... maybe cuaca juga memainkan peranan sebab aritu hujan.

di sini bukan macam dekat genting *macam tak kene lak perbandingan aku* sebab sini bagi aku adalah untuk mereka2 yang sukakan keindahan laut+pantai. angin memang bapak kuat. ohh ya, Simpang Mengayau digelar sebagai tip og borneo. kenapa? silalah google (~_~)

replika ni sangat feymes.. orang beratur nak amik pic kat sini.. bukti dah datang sini lorr...

seyes aku sangat nebes nak melalui kawasan yang dah bertanda DANGER tu. aku ada gak amik pics kat batu2 di bawah tu.nyilu rasa....

cepat scroll down laju2 bila melintasi pic di atas..!!

i am here....!!
memang best tempat ni. untuk manusia yang sama spesis dengan aku, suka pantai+laut (walaupun tak reti swimming),bolehlah datang ke sini. memang tempat yang menarik. boleh berkelah juga sini rasanya sebab ada gazebo yang luas utk tempat makan-makan dan lepaking.

p/s: next nak gi mana?

5 comments:

Ash said...

cantik laaa.. nak gi sane gak..

Joe_Hans said...

menarik der!

hyz said...

dating kat sini besh ni...

Faizal Sulaiman said...

pernah pergi kawasan ni back in november baru2 ni.

turun flite dari kk terus ke kudat.jauh gila.pastu jalan dia..huhuhu

like u said la, haha

tp, bila sampai tu memang puas hati!

hawiz said...

mcm menarik....tp naper rmbut cam wolverine?...haha..