edDy sYrOl

Monday, January 16, 2012

Eddy Interview Retis: Kaki Wayang nak Masuk Majalah Masakan

Indahnya Malam bulan bercahaya
di atas awan nampak kelibat
perkenalkan Kaki Wayang nama glamour-nya
Kalau bab menyanyi memang dia hebat

Mari sama-sama ikuti temu bual ES bersama Kaki Wayang.

Link

1. Boleh berikan ekspresi anda tentang dunia blog?

KW: Dunia Blog kadang-kadang penuh dengan misteri.kadang-kadang penuh dengan penipuan dan fitnah..kadang-kadang ianya begitu berguna..signifikannya ianya mampu menarik ramai manusia tertarik dan ketagih akan blog..kenapa? macam itu lah juga sebabnya kepada yang sukakan Facebook..ada yang nak luahkan perasaannya melalui Blog..ada yang nak ceritakan pengalaan dan kehidupan sebagai juadah minda kepada pembaca..ada juga yang meletakkan blog sebagai tempat untuk menceritakan gosip liar dan fitnah..dan yang paling baik apabila ada manusia menggunakannya di jalan Allah SWT dengan memaparkan artikel-artikel berbentuk keagamaan..Blog aku? masih belum mampu mencapai semua itu...

2. Apakah kekuatan blog Kaki Wayang?

KW: Sebenarnya tidak ada kekuatan yang pasti bagi blog ini..tapi mungkin dari segi headernya yang agak diminati kaum hawa? biasalah pantang nampak cartoon..terus suka..mungkin juga boleh diletakkan kepada design blog ini sebagai kekuatan, dan mungkin juga pada artikel yang ada.

3. Apakah personality sebenar Kaki Wayang?

KW: Aku adalah aku..tidak ada dua dan tiganya..Sebagaimana anda ketahui..Kaki Wayang memang sesuai dengan personaliti aku yang sebenar..ups..macam takde kena mengena pula dengan soalan..well aku ni kira kelakarlah juga..seorang yang kreatif..berinovasi..serius dalam bekerja..dan paling penting..aku ni sangat menghargai kawan..

4. Senaraikan 3 benda yang tidak boleh berpisah dengan Kaki Wayang?

KW: Blog, Laptop, Facebook dan Handphone yang sangat murah ini... Upsss terlebii suda

5. Siapa sahabat anda yang berkongsi minat dalam dunia blog?

KW: Dah tentulah tuan penemuramah ini..huk huk. selain itu..yang paling rapat..selalunya Yazid Yahya dan Mohd Khairi..semuanya blogger baru yang memang hot dan retis-retis belaka.


6. Kalau diberi peluang menghiasi majalah, namakan majalah yang Kaki Wayang rasa paling best?

KW: Semuanya i nak rembat dan bedal..kalau boleh aku nak jadi penghias Majalah Glam!!!Gila ko..xnak..bukan tempatku disitu..kalau boleh kan..kalau leh nak masuk dalam majalah masakan kot..sebab aku ni padai masak..so kira blogger Masakan lah walaupun takde kena mengena langsung dengan blog..tak pun majalah remaja?tapi remajakah aku? entahlah tak tahu..tak nak lah jawab soalan ni.

7. Apakah kesalahan yang anda pernah buat, tapi orang lain tak tahu?

KW: Banyak kot..tapi tak perlulah dijawab..ngeee

8. Boleh share 3 blog yang Kaki Wayang tak pernah missed lawat setiap hari?

KW: Well takde pun yang termasuk dalam list itu even blog yang popular aku tak masuk dalam tempoh beberapa hari..aku jenis yang tak suka blogwalking for sure..cuma aku singgah je..cuma aku suka masuk blog baru sebagai satu pemberi semangat dan motivasi kepada mereka..

yang penting dua blog ni aku selalu singgah : Yazidy dan Mohd Khairi

9. Jika Kaki Wayang diberi pilihan untuk memilih seekor binatang yang terbaik, apakah binatang tersebut menurut pandangan anda?

KW: Kucing atau ikan kot....suka kucing dan ikan..kenapa?sebab kedua-duanya menenangkan fikiran..tidak ada gundah gulana yang terpancar..cuba kalau tengok anjing ke B**I ke?..kompom tak tenang hidoppppp..

10. Akhir sekali, ucapan daripada Kaki Wayang. Silakan

KW: Sebagai seorang blogger..sama-sam kena faham akan tanggungjawab masing-masing..tak kiralah blogger baru atau lama..saling bantu membantu..kepada yang nak jadi follower tu..jadilah follower yang tak hipokrit..jangan hanya jadi follower then tekan button pangkah (close) lepas tu tak datang-datang dah..dalam berblog, paling penting jangan ada unsur fitnah memfitnah..sila siasat dahulu kemudiannya barulah releaskan ke dalam blog..kepada yang dah lama menulis ataupun blogger baru yang blog mereka sunyi takde pengunjung..jangan khuatir..sudah tentu ada pembaca setia yang berkunjung ke blog anda..

Jangan takut dan segan, teruskan berblog, teruskan menulis..Tq sebab interview aku..semoga mendapat manfaat darinya..yang baik itu datang dari Allah SWT..dan yang kurang baik itu datang dari diri aku sendiri..sebelum terlambat..Selamat Tahun Baru..dan ade pape..nak tanya mengenai dunia blogging..silakan terus hubungi saya...

Blog Kaki Wayang: http://informations-the.blogspot.com/

Terima kasih diucapkan buat azri @ Kaki Wayang kerana sudi untuk di temu bual. Mari terjah blog Kaki Wayang beramai-ramai..!!

editor: eddy syrol


p/s: kepada yang berminat untuk menyertai segmen ini, sila emailkan kepada eddy86bloke@gmail.com atau inbox ke facebook eddy syrol.

10 comments:

iAmCekbolat said...

fewwit.. umur tak dinyatakan.. huhu

Kaki Wayang said...

Motepppp nak letak umur..sesuatooo sangat...hahahahaha..bila baca balik macam aku tak penah cakap je sume tu...the best...heyyy mane ko dapat gambar2 itew..letak gambar lain...

Kaki Wayang said...

Aku layak masuk majalah masakan kot..

eddy syrol said...

cek bolat nak tau umur kau tu..bg lah bg lah tahu...kang aku yg bgtau..hehehe

ni pic aku rembat kat fb kaw.. termasuk pic kaw yg 40kg je masa muda remaja hokeyy.. :P

L said...

waa.style r dier bro.. huuu

jom bca kejap..=0
http://lolz-l.blogspot.com/2012/01/berkata-dengan-lemah-lembut.html

Unknown said...

blog dia best.

Kaki Wayang said...

Blog biasa-biasa jew..

Ash said...

Akhirnya retis ni ditemuramah jugaaaaa.. Biasa la, yg meletop2 mesti la kena buat lambat2 sket kannn..

hawiz said...

suke header blog kakiwayang..comel jer katun tu

Kaki Wayang said...

Header comel maknanya tuannya pown comel..ayat sentap occay..hahahahaha