edDy sYrOl

Monday, January 16, 2012

Lunch: Peria tumis telur


Ini sayur peria. peria itu pahit. tapi, kalau nak hilangkan pahit dia (nak hilangkan terus tak best lah rasa sayur tu nanti) kena rendam dengan air garam. lepas rendam, bilas.

ni simple saja. buat mcm ala2 sambal. kena ada telur sebijik. guna juga udang kering. tapi, sini aku tak guna udang kering, aku guna ikan bilis. ikan bilis tu aku tumbuk lumat. so, tumis ikan bilis tu di awal2 setelah bahan2 yang ditumbuk (bawang merah+putih, halia, cili merah) ditumis terlebih dahulu.

try lerrr...!!

click SINI, SINI dan SINI untuk bantu aku beli skuter =.=' eh eh.. SINI pun boleh!

p/s: makan buah dulu sebelum makan nasi ye (~_~)

3 comments:

SHAFIQ HASHIM said...

Perhhh Pandai Masak..

diarinadiaa said...

buat la mcm2 cara,,i tak leh masukkan gak peria ke dalam tekak..hiksss.. tapi nampak cam sedap...

**tak suka peria,pahit!**

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

waa..pandai masak rupanyer...


xpernah makan peria.. hehe..