edDy sYrOl

Monday, November 19, 2012

Amanah

Aku telah di amanahkan untuk menjaga harta benda orang lain. Maka, aku bertanggungjawab untuk pastikan amanah itu dipegang dengan sebaik mungkin....

Kalau ada orang lain yang mahu cuba untuk take partpada amanah itu, contohnya nak menggunakan harta yang aku jaga, tidak salah kalau aku minta dia untuk bertanya dulu dengan pemilik harta tersebut....


gambar hiasan


But why ada orang yang tidak faham dan memberi ayat-ayat nista umpama aku ni kedekut. Itu amanah orang, aku tiada hak untuk beri pada orang lain....

Aku harap tindakan aku tidak menyakiti sesiapa. I try my best, InsyaAllah...


p/s: susah untuk cuba berlaku adil dan tulus

4 comments:

hawiz said...

amanah adelah amanah..
biar ape org nk kata..janji amanah kita jaga sebaik2 nyer

Aku pengembara said...

Apa yg paling berat...???? hehe

faiq said...

hehe,,,apakah amanah itu? btw aritu aku ade baca yg nk tulis "In Sha Allah" biar mcm ini bkn insyaAllah..sekadar kongsi :)

eddy syrol said...

thx faiq, aku pun ada baca n dgr ttg ejaan in sha Allah tu... tp bagi aku, it should be refer to how we spell it regarding to our language..kene rujuk dewan bahasa mcm mana ejaan in sha Allah dlm bahasa Melayu... selagi ia tidak mengubah makna apabila ianya dilafazkan, tak slh kot..

hawis and aniq: thx drop comments