edDy sYrOl

Tuesday, January 1, 2013

Pertama di Tahun 2013


dari google


Wah..!! kindda wow wow wow. Ok merapik... Lihatlah, kita sudah berada di tahun 2013. Sekejap saja masa berlalu, tapi ada tidak di antara kaworang yang rasa masa berlalu lama sangat? Mungkin ada, mustahil tak ada. Biasanya mereka yang merasakan masa berlalu terlalu lama adalah mereka-mereka yang berada dalam sesebuah penantian. Nak kahwin contohnya. 

Langkah pertama adalah meneruskan usaha untuk mencapai impian. Ini takkan luput dari jiwa dan raga. Seterusnya, berusaha untuk luaskan hati dan pemikiran, biar yang positif saja masuk meresap dalam roh ni. Taknak yang negatif-negatif. Mohon di elakkan.

Waaa............. Sekolah pun dah nak buka. Jalan raya dipenuhi oleh lautan manusia (over..!!). Sana sini ibu bapa dan anak-anak kecil mereka sibuk beli peralatan sekolah. Saat akhir katanya yang terbaik, boleh dapat murah segalanya. Yang dah akhil baligh beli barangan sekolah sendiri, ataupun dengan kawan-kawan, tidak lupa dengan teman istimewa. Tolonglah ya, habiskan sekolah dulu baru kaw nak main-main cinta. Geli okey..!!! 

Apa yang telah berlaku semalam? Semoga tidak ramai yang kecundang. Kita inginkan kebaikan, bukan kebobrokan yang merosakkan.


p/s: hari ini penat dan sedikit empty

6 comments:

eszyamin said...

selamat tahun baru..selamat segalanya..ameen..

Qarr Jalil said...

tq abg edy
tq dgn nasihat abg edy
semoga sukses dlm hidup

eddy syrol said...

eszyamin: thx ya

Qarr: thx ye :)

Syarafi[skyforce331] said...

selamat tahun baru jugak!! :D
btw jgn lupa singgah blog fi tgk poster 2013 :)

Hans said...

selamat tahun baru Edy :-)

eddy syrol said...

syarafi: baikk

ckgu edy: tinkyu