edDy sYrOl

Friday, June 24, 2011

makan petang

ini merupakan menu makan petang aku..haipp...ade ke makan petang? ade je kalau aku... ni nama dia mee goreng instant..wakakaka..ekceli ni instant mee sajork yang jenis goreng nyer... tapi buat lah sikit pembaharuan kan... pembaharuan pe aku buat? memula aku pukul telur yang dah di masukkan sikit garam+lada putih. so goreng la telur tu jadi telur dadar. sementara goreng telur tu, rebuskan je mee instant tu....

bila telur dah masak agak garing (yang garing2 sedap sket) dan mee pun dah nampak lembut (sorry tak tau nak buat ayat pe), tos kan bagi hilang basah2 air dia..tp jangan bg kering sgt, biar ada sikit air. masukkan dlm mangkuk (jangan mangkuk hayun atau mangkuk jamban ye) dan campurkan semua perencah dia... untuk bagi rasa yang enak lagi, aku telah masukkan kicap manis + sos cili. gaulkan saja..... sampai sebati.

o yaa, telur tadi, korang lipatkan dia (i mean gulung kott) then hiris jangan halus sangat. after that, taburkan je atas mee td..sedap kan??? tambahkan perahan limau bagi naik bau.. nyum3x...


lihatlah mee segera ku.. sorry telur dia tak di hiris dengan lawa sbb dah bergegar kelaparan..ahakss....

p/s : makan itu nikmat (~_~)

7 comments:

hyz said...

sy bab2 magak megi ni mmg fail... tatau nape... nyampah!!!

eddy syrol said...

apsal failed? jom amik kelas ngan aku..hahahha

No Lan said...

nengok megi ni leh tergude iman nyeeee..aduyaiiiii..sabooooooo..pose nih haha..

C`ayob.com said...

mantop2...nya makan mu geng!

eddy syrol said...

sabor ye kak no... sy pun pose..hehehe

ayub : biasa lah bah..mo sedap kan

DILEMA WANITA said...

makanan lg..ni blog mari memasak ala bujangan ke???

eddy syrol said...

besa lah..sy kaki makan..