edDy sYrOl

Saturday, September 1, 2012

Semakin Laju


Assalamualaikum + Selamat Pagi....

Apa khabar semua? lama dah tak membuat entry, rasa dah dalam 2 minggu lebih kot. Pokcik baru saja tiba malam jumaat (30 Ogos 2012) hari tu. Landed pada pukul 11.20pm waktu Malaysia.

Ketika menginjak tanah (actually simen), pokcik sempat lagi mintak anak menakan snap 1 pic pokcik di tempat pendaratan. Sempat lagilah petugas wanita tu halau pokcik suruh cepat bergerak, nasib mood pokcik bagus walaupun baru bangun tidur. Kalau tak, selesai petugas wanita itu disekolahkan..miahahaha...

Semalam mood perut pokcik pula yang tak baik. Asik merindukan toilet saja. Cubalah rindu makanan-makanan yang enak, kan baik. Ni rindu toilet, busuk tau!! Maybe pokcik telah tersalah telan makanan, ATAUPUN terlebih makan benda yang tak sepatutnya dilebihkan. Kaw taulah kan, pokcik ni kan slim walaupun banyak makan, so pokcik tak risau berat badan. Jangan jeles yew..hewhewhew....

Pokcik rasa masa terlalu pantas berlalu, ke kaw rasa masa sangat lambat? kejam je bro. tiktoktiktok, tetiba dah hari raya. tiktoktiktok dah merdeka. pejam celik pejam celik sat g dah nak tahun baru masihi. Kagum kan? dengan keadaan kita sekarang ni, kadang-kadang kita terlupa dengan masa. Sampaikan kita tidak menghargai masa yang ada. Itu sangat sadis.

Pokcik harap, semua kita tak terkecuali siapapun akan berusaha gigih untuk menghargai masa dengan mengisi masa yang ada sebaik mungkin. Bukan apa, bayangkan jika Allah tarik dan hentikan nikmat masa kita di dunia immediately, how? bagi yang berwaspada beruntunglah, tetapi bagi yang leka pula?

p/s: rindu kedinginan di sana

1 comment:

vendoline said...

hurmm manusia kan mudah leka..termasuk aku