edDy sYrOl

Saturday, November 26, 2011

Azam tahun baru


Selamat menyambut tahun baru hijriah kepada seluruh umat Islam di mana sahaja anda berada.

apa azam tahun baru? kalau aku jenguk2 FB, jarang orang yang nak update tentang azam tahun baru hijrah. tapi, kaw tunggu lah nanti tahun baru masihi, sampai buntang bijik mata baca azam yang itu dan ini.

perlu ka buat azam setiap tahun baru? sebenarnya taklah perlu sangat. yang penting kita ada motivasi untuk mencapai sesuatu. azam tu bila2 boleh. target masa pun tak semestinya setahun, kadang2 ada perkara yang boleh kita lakukan dalam masa singkat. tapi, bagus juga ada azam tiap tahun ni. bukan apa, kita ni manusia. fitrah kita memang pelupa, alpa dan sebagainya. maka, dengan azam yang baru, membuatkan kita beringat. InsyaAllah, jika tahun baru hijriah ni, kita mulakan dengan perkara yang baik2, Allah swt akan tolong kita untuk istiqamah melaksanakan perkara2 yang baik.

apa azam aku? ermmm... adalah... semoga dipermudahkan.. mari kita saling berdoa ok.

p/s: panas perut, makan daging masak sos cili td. pedassssssssss...

5 comments:

luqman zakaria said...

salam maal hijrah yer!

hawiz said...

semoga diberkati oleh ALLAH

eddy syrol said...

thx ye :)

aqmahoocyunkqamo said...

salam maal hijrah 1433h..semoga ape yg dihajati dimakbulkan amin..asal kan ada DUIT...!!Doa+usaha+ikhtiar+tawakal..isyaALLAH berjaya...

hyz said...

azam? waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa azam sy x penah terhasil.. nyampah!